Världsartisten Alizée Froment kommer tillbaka till Friends Arena för en sista show med sin vackra Mistral. Foto: Roland Thunholm

Världens största hästshow inomhus – nu släpps biljetterna

Världens bästa tävlingsryttare och showartister kommer till Sweden International Horse Show. Och nu släpps biljetterna till de tio olika föreställningarna under fyra dagar i Friends Arena 29 november - 2 december 2018.
– Vill du ha en riktigt bra plats hela den här fantastiska helgen så gäller det att hänga på låset och köpa de bästa biljetterna direkt, säger sportchefen Malin Baryard Johnsson.

I samband med biljettsläppet presenteras även årets nya program. Som vanligt är det en blandning av det mesta och bästa för hästälskaren.

"Stockholm har något helt unikt"
Det är en exklusiv skara bestående av endast de bästa ryttarna som kommer att vara på plats för att fajtas i de olika ridsportgrenarna.

- Sweden International Horse Show har verkligen etablerat sig som en favorit hos många internationella ryttare. Startfälten vi har haft har varit de bästa man kan ha och jag är säker på att det kommer att bli fantastisk sport även i år. Stockholm har något helt unikt med den höga sportsliga nivån blandat med fantastisk show, säger sportchef Malin Baryard Johnsson.

Förra årets stora nyhet och succé, världstävlingen Saab Top 10 Dressage, fortsätter i år med dubbelt så stora prispengar. Se dressyren på förmiddagarna fredag, lördag och söndag.

- Hoppningen har också fått lite mer utrymme i år över hela programmet. Fredagskvällen specifikt har fått en större klass med omhoppning, vilket känns väldigt kul, säger Baryard Johnsson.

I årets program tar också hundarna plats. Under torsdags- och söndagskvällen kan du se Sveriges agility-elit visa upp sig i fartfyllda tävlingar.

Starka kvinnor står för årets shownummer
Skicklighet och passion - två ord som sammanfattar vad de starka kvinnorna bakom årets internationella shownummer har gemensamt. Se dem under kvällsföreställningarna fredag, lördag och söndag samt under familjematinén på lördagen.

Alizée Froment- Mistral’s last dance
Världsartisten Alizée Froment kommer med sin nya trollbindande frihetsshow med Grand Prix-dressyr. Hon kommer också för att pensionera sin älskade superhäst Mistral. Mistral gör sitt livs sista framträdande i Stockholm, i arenan och med publiken de båda känner starkt för. Det var Alizées egna dröm att få avsluta den unika hästens och hennes själsfrändes karriär just i Friends Arena med den svenska publiken.

Alma Vaquera – Garrocha Pole Riding
De två coola tonårssystrarna Isaora och Jezabel Marques, endast 15 och 18 år gamla, kommer med en show med garrocha pole riding i en helt ny ungdomlig tappning. I en traditionellt manlig värld har de två unga tjejerna skapat ett härligt nummer med massor av hjärta, mod och passion.

För er som kan franska kan ni se en intervju med systrarna HÄR

Nya biljettyper:

Mässbiljett
För första gången sedan flytten till Friends Arena släpps en ren mässbiljett för de som endast vill ha tillgång till den stora ridsportmässan.

Favoritpaketet – Välj tre valfria favoritföreställningar och få 15% rabatt
Nu kan du plocka helt fritt bland de tio olika föreställningarna och fortfarande få mängdrabatt. Genom att välja föreställningar på olika dagar har du också fler dagar att spendera på mässan och Stallbacken.

Se hela programmet och köp biljetter HÄR