SLP hyr ut 8 000 kvm till Höganäs Kakel & Klinker

SLP har tidigare offentliggjort att bolaget förvärvat ett betydande markområde vid Väla Södra i Helsingborg. Nu har det snabbt växande fastighetsbolaget tecknat hyresavtal med Höganäs Kakel & Klinker för ett kombinerat huvudkontor, butik samt lager om cirka 8 000 kvm i en nybyggd lokal inom området.

”Vi kommer tillsammans med SLP att kunna skapa nya moderna lokaler som möjliggör Höganäs fortsatta tillväxt. Med vår långa historik är det viktigt för oss att hitta en stabil och långsiktig fastighetsägare som är lyhörd för våra behov som hyresgäst och arbetsgivare”, säger Max Råvik, vd på Höganäs Kakel & Klinker.

Höganäs ingår sedan 1995 i Ricchettigruppen, en av Europas ledande koncerner inom byggkeramik. Genom avtalet med Höganäs Kakel & Klinker är samtliga ytor omfattande 14 000 kvm i SLP:s första utvecklingsprojekt i Helsingborg fullt uthyrda. ”Vi räknar med inflyttning under våren 2021” säger Max Råvik.

”Vi har snabbt lyckats hyra ut samtliga ytor i vårt första Helsingborgsprojekt, vilket tydligt visar vilken styrka SLP har i vår samlade erfarenhet av projektutveckling. Vi ser fram emot att utveckla den nya anläggningen i Helsingborg tillsammans med Höganäs Kakel & Klinker” säger Peter Strand, styrelseordförande i SLP.

Malmö den 21 oktober 2019

För ytterligare information, vänligen kontakta Peter Strand, styrelseordförande i SLP, telefon: 0705-88 16 61

Om SLP – Swedish Logistic Property

Malmöbolaget SLP – Swedish Logistic Property – är ett Malmöbaserat fastighetsbolag med fokus på lager- och logistikfastigheter. Bakom bolaget ligger bland annat fastighetsprofilerna Erik Selin, Peter Strand, Mikael Hofmann och Greg Dingizian.

Vår affärsidé är att hyra ut rätt lokal till rätt företag på rätt läge! Vi strävar efter att vara en partner som kan bidra till våra Hyresgästers utveckling och framgång. Med många års erfarenhet av fastigheter kan vi med stor sannolikhet hitta lösningar för just era behov, stora som små.