​SLP:s nya styrelse på plats

Tidigare i höstas meddelade fastighetsbolaget Swedish Logistic Property – SLP – att huvudägarna hade fattat ett inriktningsbeslut om att börsnotera bolaget på Stockholmsbörsens huvudlista under början av 2022. Samtidigt annonserades att bolaget skulle genomföra förändringar av bolagets styrelse och ledning i syfte att stärka bolaget inför den kommande noteringen.

SLP:s nya styrelse har idag konstituerat sig och Peter Strand har formellt tillträtt sin tjänst som VD i bolaget. SLP:s nya styrelse innehåller några av Sveriges mest namnkunniga fastighetsprofiler. Som styrelseordförande respektive vice styrelseordförande har Erik Selin och Greg Dingizian utsetts. Därutöver består styrelsen av Sofia Ljungdahl (VD OBOS Nya Hem), Sophia Bergendahl (delägare i Bergendahls), Unni Sollbe (VD Stena Fastigheter) och Jacob Karlsson (grundare, VD och delägare i K-Fastigheter).

”SLP:s nya styrelse är nu på plats. Energin är mycket hög i bolaget vilken lagt grunden för SLP:s tillväxtambition. Jag ser fram emot samarbetet i styrelsen och med Peter Strand som blir perfekt i sin roll som VD i bolaget. Med sin gedigna erfarenhet kommer han kunna fortsätta utveckla och förädla SLP på ett fantastiskt sätt”, kommenterar Erik Selin, ny styrelseordförande i SLP.

Malmö den 22 december 2020

För ytterligare information, vänligen kontakta Peter Strand, verkställande direktör i SLP, telefon: 0705-88 16 61

_____

Om SLP – Swedish Logistic Property