Mycket stort intresse för destinationen Swedish Lapland

Foto: Jan-Erik Jaensson Swedish Lapland marknadsför sin destination på TRAVEL-mässan i Stockholm 24-27 januari. Intresset för destinationen Swedish Lapland var mycket stort när TRAVEL-mässan slog upp sina portar på torsdagen. Mötesköpare stod på kö för att få information om olika upplägg på konferenser för sina kunder. Matkonceptet the Taste of Swedish Lapland, där smakbitar ur det norrbottniska skafferiet bjöds ut var smakfullt uppskattat. - Vi har aldrig haft så många förbokade VIP-grupper som i år för de två dagarna med mötesköpare. Intresset för vår destination ökar för varje dag som går och det är en mycket spännande framtid som vi kan se framför oss. Vi har mycket professionella entreprenörer som erbjuder upplevelser utöver det vanliga, säger Jan-Erik Jaensson, VD Swedish Lapland. På lördag och söndag är det allmänheten som är publiken på mässan, vilket är nytt för i år. - Vi har vår största marknad i Mälardalen så vi har genomfört en mediakampanj i Stockholm för att visa upp vad vi har att erbjuda våra privatresenärer. Det blir en oförglömlig upplevelse oavsett om de kommer på vintern eller på den solsäkra sommarperioden, med solljus dygnet runt, lovar Jan-Erik Jaensson. Swedish Lapland har inte haft en enda av de senaste 29 månaderna där antalet gästnätter har minskat. Ökningstakten ligger på 12 procent, dubbelt så mycket som riket i genomsnitt. För mer info: Jan-Erik Jaensson 070-5182090