Spännande berättelser från Swedish Lapland...

Foto: Fredrik Broman/HumanSpectra.com

Runt lägerelden i Swedish Laplands monter på Vildmarksmässan samlas äventyrare för att lyssna till spännande historier om vandring, fiske och mycket, mycket annat. Riktigt kokkaffe kan avnjutas under tiden inspiration till årets semestertripp insamlas. Årets Vildmarksmässa i Stockholm har inletts strålande bra för Swedish Lapland och besökare strömmar in till montern för att lära sig med om olika äventyr i norra Sverige.

Efter detta kan the "Taste of Swedish Lapland" avnjutas i mässans Vildmarkscafé, med exempelvis Tapas á la Swedish Lapland tillsammans med JOKK bärdryck eller varför inte en Nyckelöl från Luleå.

Prisutdelningen i fototävlingen sker på lördag.

För mer information kontakta: Annica Öhman, Swedish Lapland 070-5281108

Gå med i facebookgruppen så kan du följa aktiviteterna. Överraskningar väntar!: www.facebook.com/swedishlapland

www.swedishlapland.com

Swedish Lapland Tourism är en organisation byggd på ca 500 medlemmar i turistnäringen i Norrbottens län samt i Skellefteå kommun. Kommunerna har delegerat besöksnäringsfrågor till tio destinationsorganisationer. Swedish Lapland används som varumärke i marknadsföringen för turism i norra Sverige.
Verksamheten finansieras delvis av EUs strukturfonder åren 2008-2010.