Turismen ökar igen i Swedish Lapland

Foto: Fredrik Broman/Humanspectra.com

Gästnattsstatistiken från SCB publicerades den 2 juni. Där kan man se att turismen har ökat med 2,9% i Swedish Lapland under april månad, jämfört med april månad 2008. De utländska gästnätterna har ökat med hela 15,4%. Dessa siffror ska jämföras med rikets minskning med 3,3% och ökningen av utländska gästnätter med 7,1%.

- Vi har haft några månader med vikande siffror så det är mycket glädjande att få ta del av april månads statistik där vi nu ökar igen. Vi hoppas naturligtvis att botten är nådd och att sommarmånaderna ska bli minst lika bra som förra året. Vi har exponerat Swedish Lapland på Vildmarksmässan i Stockholm i mars och kommunicerat via bussreklam, riktade budskap i magasin samt TV-reklam i TV4 på utvalda master under året för att göra svenskarna uppmärksammade på de fantastiska upplevelser som går att få i den mest nordliga delen av landet, säger Jan-Erik Jaensson, Vd Swedish Lapland

kontakt: jan-erik@swedishlapland.com

070-5182090