Hallonlakritssnus – ny upplaga av Small batch lanseras

Hallonlakritssnus – ny upplaga av Small batch lanseras

I dag lanserar Swedish Match ett snus smaksatt med hallon, lakrits och anis. Produkten är Swedish Match fjärde Small batch-produkt, ett koncept med begränsade upplagor som enbart säljs i Swedish Match egna försäljningskanaler. Vid denna lansering kommer 10 000 dosor att släppas till försäljning, och försäljningskanalerna kommer att vara Swedish Match fem egna snusbutiker i Stockholm, Göteborg, Strömstad, Lund och Åre samt på www.swedishmatch.se. En dosa Small batch kostar 45 kronor.

Lansering av Small batch-produkter sker den 15:e (eller närmaste helgfria vardag) varannan månad.

– Small batch är konceptet där vi kan vara mer innovativa och förädla vårt sortiment. Här är smaksättningen en kombination av hallon och sälta, anis samt lakrits för att ta den svenska smaken av saltlakrits till snusvärlden. Tobakskaraktären är ljus och rundas av genom den balanserade sötman från lakritsen, säger Mattias Schyberg, Master blender på Swedish Match.

Varje Small batch-lansering kommer att bestå av en ny smaksättning, och framtida Small batch-produkter presenteras på www.swedishmatch.se i samband med försäljningsstart.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl Danielsson, Press Officer, Swedish Match

E-post: carl.danielsson@swedishmatch.com

Mattias Schyberg, Master blender, Swedish Match

E-post: mattias.schyberg@swedishmatch.com

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Koncernens globala nettoomsättning var 11 859 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 31 mars 2018. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA).

Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, White Owl, Red Man, Fiat Lux och Cricket.

Swedish Match AB (publ), 118 85 Stockholm
Organisationsnummer: 556015-0756www.swedishmatch.com