Swedol AB (publ) Senarelägger tidpunkt för delårsrapporten jan-sep 2008

Swedol har beslutat att senarelägga tidpunkten för offentliggörandet av delårsrapporten januari - september 2008 (datum enligt kalendarium den 6 november 2008). Anledningen till detta är problem med bolagets IT-stöd. Nytt datum för avlämnande av rapporten är tisdagen den 18 november kl. 08.50.

Styrelsen i Swedol AB.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Markku Piippo, VD, tel 08-742 47 20, markku.piippo@swedol.se
Casper Tamm, CFO tel 08-742 47 32, casper.tamm@swedol.se
John Zetterberg, Styrelseordförande. Mobil 070 -757 46 22, john@zelda.se

Swedol erbjuder i sina egna butiker, genom återförsäljare samt på postorder och internet kvalitetsvaror till konkurrenskraftiga priser inom el/elektronik, verktyg, hydraulik, yrkeskläder/skyddsutrustning, fordonstillbehör och förbrukningsvaror. Swedol är en komplett leverantör med hög servicenivå, exemplarisk lagerhållning och effektiva leveranser till proffsen inom bygg-, entreprenad-, åkeri- och industrisektorn - och andra - som väljer proffskvalitet. Swedol är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs i Stockholm, (Small cap).

Lovisa Lagerström Lantz

Presskontakt Kommunikationschef +46703001102

Om Swedol

Swedol är en ledande svensk aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg, förnödenheter och relaterade tjänster. Med en rikstäckande butikskedja på ca 90 butiker bidrar vi till att göra våra kunders verksamheter enklare, säkrare och mer lönsamma.
Swedol ingår i Alligo-koncernen (Alligo AB) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Swedol AB
Vindkraftsvägen 2