Swedol AB (publ) tecknar kontrakt på butik i Skellefteå.

Swedol har tecknat kontrakt på en ny butik inför hösten 2011. Butiken kommer att ligga i Hammarängen som ligger på den södra sidan av staden med en närhet till centrum. Området ligger intill Europaväg 4 vilket gör den mycket lättillgänglig. Lokalen är på totalt 2 300 kvm. Öppning beräknas ske under tredje kvartalet 2011.

Med denna nyetablering kommer Swedol att ha totalt 36 butiker vid slutet av år 2011.

Markku Piippo, VD Swedol Tel. +46 8 742 47 20 Mob. +46 70 304 05 84 markku.piippo@swedol.se

Swedol är en yrkeshandelskedja med ett unikt brett utbud riktat till proffs och andra som väljer proffskvalitet. Swedol har ett brett sortiment inom verktyg, elartiklar, arbetskläder, fordonstillbehör, hydraulik och förbrukningsvaror. Av vårt katalogsortiment finns 97 % omedelbart tillgängligt via våra butiker och internet/postorder.

Vi vänder oss i första hand till företagskunder inom små och medelstora företag. Typiska kunder hos oss är hantverkare, åkare, lantbrukare, maskinägare, verkstäder samt privatkunder med krav på proffskvalitet. Våra kunder uppskattar vårt breda och prisvärda utbud, vår tillgänglighet samt våra kunniga och hjälpsamma medarbetare.

Företaget grundades 1963 som postorderföretag. Med första butiken 1999 inleddes en period av snabb tillväxt. 2010 omsatte Swedol 1 149 miljoner och sysselsatte cirka 360 medarbetare.

Swedol är sedan 2008 noterad på NASDAQ OMX Stockholms lista small cap.