Swedols försäljningsutveckling för november 2010

Försäljningen i november uppgick till 119,4 Mkr (84,4 Mkr), en ökning med 41,5% jämfört med motsvarande period föregående år. Jämfört med samma månad föregående år har fyra butiker tillkommit och det totala antalet butiker uppgick per den sista november 2010 till 33 butiker. Distanshandeln uppgick till 15,1 Mkr (11,2 Mkr).

Den totala försäljningen för räkenskapsårets första elva månader (jan– nov 2010) ökade med 25,5% till 1 032,0 Mkr (822,0 Mkr).

Swedols årsredovisning korades till bästa årsredovisning på NASDAQ OMX Stockholm i klassen Small Cap den 7 december 2010. Denna gång i tävlingen ”Bästa redovisning” som arrangeras av NASDAQ OMX.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION:
Markku Piippo, Verkställande Direktör Tel: +46 (0)8-712 00 00. Mobiltel: +46 (0)70-304 05 84 E-mail: markku.piippo@swedol.se
Casper Tamm, CFO Tel: +46 (0)8-742 47 32. Mobiltel: +46 (0)70-348 27 37 E-mail: casper.tamm@swedol.se

Swedol är en yrkeshandelskedja med ett unikt brett utbud riktat till proffs och andra som väljer proffskvalitet. Swedol har ett brett sortiment inom verktyg, elartiklar, arbetskläder, fordonstillbehör, hydralik och förbrukningsvaror. Av vårt katalogsortiment finns 97 % omedelbart tillgängligt via våra 33 butiker och  internet/postorder.

Vi vänder oss i första hand till företagskunder inom små och medelstora företag. Typiska kunder hos oss är hantverkare, åkare, lantbrukare, maskinägare, verkstäder samt privatkunder med krav på proffskvalitet. Våra kunder uppskattar vårt breda och prisvärda utbud, vår tillgänglighet samt våra kunniga och hjälpsamma medarbetare.

Företaget grundades 1963 som postorderföretag. Med första butiken 1999 inleddes en period av snabb tillväxt. 2009 omsatte Swedol 912 miljoner och sysselsatte cirka 300 medarbetare.
Swedol är sedan 2008 noterad på NASDAQ OMX Stockholms lista small cap.

Lovisa Lagerström Lantz

Presskontakt Kommunikationschef +46703001102

Om Swedol

Swedol är en ledande svensk aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg, förnödenheter och relaterade tjänster. Med en rikstäckande butikskedja på ca 90 butiker bidrar vi till att göra våra kunders verksamheter enklare, säkrare och mer lönsamma.
Swedol ingår i Alligo-koncernen (Alligo AB) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Swedol AB
Vindkraftsvägen 2