Premiär för nya molntjänster från Swinx!

I samband med mässan Forum Affärssystem i Göteborg 10 maj var det premiärvisning av de nya molntjänsterna från Swinx. Till programmen Swinx Tid för ekonomisk projekthantering och Swinx ScanLev för hantering av leverantörsfakturor lanserades tillägg som avsevärt förbättrar möjligheterna att arbeta på distans.
- Molnbaserade tjänster är framtiden och vi har dem redan, säger Björn Serenhov försäljningsansvarig hos Swinx.

Inget begränsande web-läsarfönster
- Våra kunder vill arbeta mer flexibelt och mobilt, berättar Per-Åke Aronsson, utvecklingsansvarig för Swinx-produkterna. Man vill ha tillgång till viktig information oavsett var man befinner sig. Med våra nya molnbaserade tjänster erbjuder vi denna möjlighet och vi gör det utan de begränsningar som det innebär att arbeta via ett webläsar-fönster.

Mobil tillgång till hela fakturaarkivet
Sedan tidigare finns möjligheten att attestera fakturor mobilt i Swinx ScanLev. I och med den nya molntjänsten får man även tillgång till hela fakturaarkivet och kan söka och klicka fram gamla fakturor för att t ex kontrollera ett pris. Vill man göra noteringar till fakturan eller avslå en attest går det naturligtvis också bra.

Tidrapportering när som helst och var som helst
I tid- och projekthanteringsprogrammet Swinx Tid har man redan idag möjligheten att mata in tidrapporter och utlägg via web. I och med molntjänsten utökas nu denna möjlighet avsevärt.
- Vi har många kunder som vant sig vid ett mobilt arbetssätt, berättar Björn Serenhov vidare. De efterfrågar utökad tillgång till viktig information kring projekt, kunder och lönsamhet. Tack vare molntekniken tar vi nu första steget mot att erbjuda denna möjlighet.

• forum affärssystem
  • göteborg