Swinx lanserar flera nya produkter under jubileumsåret!

I år är det 25 år sedan Swinx - Trendator startade sin verksamhet. I mars påbörjar vi firandet och under året kommer vi att genomföra ett antal nya produktlanseringar. Dessutom ger vi våra befintliga program en rejäl ansiktslyftning och kommer att komplettera dessa med appar för att ytterligare förenkla inmatning och öka tillgängligheten. Det blir ett händelserikt år med andra ord!

Startade 1987 med att sälja Victor-datorer
Trendator startade på Östergatan 11 i Malmö i mars 1987. Verksamheten baserades då på att sälja Victor-datorer. En svensk PC som blev oerhört populär och nådde stora försäljningsframgångar i både Sverige och övriga Europa i slutet på 80-talet.

Ekonomiprogram från SPCS
Så småningom tog hemelektronik-kedjorna över allt mer av datorförsäljningen. Trendator valde att satsa på ekonomiprogram. Så när SPCS (Scandinavian PC Systems, numera Visma SPCS) lanserade sin storsäljare SPCS Administration 1994 blev Trendator en av de ledande återförsäljarna i landet. Förutom den rena försäljningen erbjöds kunderna hjälp med driftsättning och utbildning. Under 90-talet utbildades massor med Malmö-företagare i såväl ekonomi- och löneprogram som rena Office-kurser i Trendators utbildningslokaler som då flyttats till Grönegatan.

Swinx, den egna programutvecklingen
I samband med millennie-skiftet fick Trendator en förfrågan om att utveckla ett program för tid- och projektredovisning. Kundens gamla system klarade inte övergången till det nya årtusendet. Detta ledde till att Swinx Tid såg dagens ljus. Det första stora, egna programmet kunde därmed lanseras. Swinx Tid kopplades först samman med ett annat Malmö-företags ekonomisystem, XOR Compact. Så småningom kunde det även integreras med Visma Administration och Mamut, två av branschens ledande affärssystem för små företag.

Elektronisk fakturahantering
Senaste tillskottet i Swinx-familjen är Swinx ScanLev. Ett program som avsevärt förenklar hanteringen av leverantörsfakturor. Fakturorna skannas och distribueras elektroniskt i företaget. Efter attest förs de till ekonomisystemet, där de blir tillgängliga med ett enkelt klick. Sök- och spårbarheten i fakturadatabasen uppskattas oerhört av användarna, Att det dessutom leder till en miljövänligare hantering som stämmer väl överens med företagens policy blir ytterligare en bonuseffekt.

Snart börjar kalaset
När det nu är dags för 25-års kalas kommer det att bli fira av. Vi släpper en ny, rejält uppdaterad version av Swinx ScanLev. Under året kommer vi släppa en app för tidinmatning till Swinx Tid. Det blir två helt nya produkter som gör att vi blir ännu mer heltäckande inom området för fakturahantering. Vårt nya koncept med molntjänster för våra produkter kommer att få ett varmt mottagande på marknaden är vi helt övertygade om. Dessutom ett utbyggt samarbete med ett av världens ledande företag inom dokumenthantering som borgar för att det är fler än vi som tror på våra produkter.

Under mars månad påbörjar vi festen..!

Information om företaget: VD Per-Åke Aronsson 040-680 83 33.
Information om Swinx-produkterna. Försäljningsansvarig: Björn Serenhov, 040-680 83 31

Läs mer om produkterna: www.swinx.se

För programutvecklingen av Swinx-produkterna svarar Malmö-företaget Trendator AB, startat 1987. Efter att under många år ha verkat i huvudsak som återförsäljare inom IT-branschen valde man 1999 att satsa aktivt på egen programutveckling. Första programmet Swinx Tid lanserades 2000 och har idag närmare 3000 användare. Swinx ScanLev lanserades sommaren 2009 och har närmare 1900 användare.

• compact
  • xor