Snabbare, bättre och utökad integration - Flera nyheter i nya Swinx ScanLev!

Registreringen av leverantörsfakturor har förenklats och blivit snabbare i våruppdateringen av fakturahanteringsprogrammet Swinx ScanLev.
- Vi har även fått önskemål från bl a revisorer om att kunna klicka fram fakturor för ett visst konto, berättar Björn Serenhov, försäljningsansvarig hos Swinx - Trendator.
-
Det löser vi med den nya kontoöversikten, där man dessutom kan favoritmarkera konton. Ett klick så har man kopior på årets inventarie-fakturor utskrivna. Enklare kan det inte bli, menar Serenhov.

Snabbare..!
I vårversionen av Swinx ScanLev tillkommer ett flertal nya funktioner. Dessutom har ett stort arbete lagts ned på att förbättra de befintliga rutinerna i programmet
- Arbetet vid registreringen av fakturan ville vi göra enklare och snabbare, berättar Per-Åke Aronsson, utvecklingsansvarig. Vi har därför skurit ned antalet knappar och klick för att förenkla fakturainläsningen. Vi har dessutom gjort registreringsarbetet anpassningsbart, så användarna själv kan ställa in hur man vill arbeta.

Bättre..!
Oavsett hur mycket funktioner som finns i ett program, går det alltid att hitta nya. En av nyheterna är den kontoöversikt som nu tillkommer.
- I samband med årsskiftet och de bokslutstider som då råder fick vi in ett antal önskemål som handlade om olika kontosammanställningar, säger Björn Serenhov. Många kunder ville t ex ha en sammanställning över vilka inventarier som inhandlats under året, eftersom deras revisorer begärt in uppgifter om detta.
- Vi har lyssnat på önskemålen och vår nya funktion, kontoöversikt, löser detta, fortsätter Serenhov. Man väljer önskat konto, fakturorna visas och därefter kan man antingen skriva ut alla fakturakopior eller maila de direkt till revisorn.

Utökad integration..!
Swinx ScanLev kan kopplas till flera av de ledande affärssystemen som Visma Administration, Visma Compact och Mamut. När fakturorna är färdigbehandlade i Swinx ScanLev förs de över och kan klickas fram i ekonomiprogrammet och visas på skärmen. Nu förbättras integrationen ytterligare och man kan även se vem som godkänt och attesterat fakturan samt om det är några noteringar gjorda. I affärssystemet kan man lägga till notiser som därefter visas i Swinx ScanLev, således en dubbelriktad kommunikation

Utöver dessa nyheter finns ett flertal nya funktioner och förändringar i Swinx ScanLev. Läs mer om detta på www.swinx.se. Den nya versionen finns tillgänglig för nedladdning för användarna från och med idag.

• uppdatering
  • skanner
  • skanna faktura
  • projekt
  • ny version
  • fakturaskanning
  • mamut
  • visma
  • projektöversikt
  • projektuppföljning
  • inventarier
  • kontoöversikt
  • konto

För programutvecklingen av Swinx-produkterna svarar Malmö-företaget Trendator AB, startat 1987. Efter att under många år ha verkat i huvudsak som återförsäljare inom IT-branschen valde man 1999 att satsa aktivt på egen programutveckling. Första programmet Swinx Tid lanserades 2000 och har idag närmare 3000 användare. Swinx ScanLev lanserades sommaren 2009 och har över 1300 användare.