Symbal förstärker närvaron i Stockholm!

Åsa Magander förstärker Symbal i Stockholm!

Åsa kommer som projektledare och rådgivare i kommunikationsfrågor att hjälpa Symbals kunder i Stockholmsregionen och öka vår närvaro här. Några korta frågor till Åsa:

Åsa, varför vill du hoppa över till andra sidan?

Å: Därför att jag tidigare varit kund åt Symbal och följt er i många år. Jag tycker det Symbal gör är superspännande. Jag har varit med i flera förändringsresor som både medarbetare och chef och vet vad det kostar i termer av pengar och för enskilda individer. Att få människor att engagera sig och förändra beteenden är nyckeln till all förändring.

Vilka utmaningar brinner du för?

Å: Alla stora företag utmanas idag av uppstickare som är mer snabbrörliga, kommer med ny teknik och nya tjänster i en rasande fart. Många hanterar detta genom att bromsa och se om sitt hus genom att minska kostnadsmassan. Det i sig behöver inte vara fel, men många gånger saknas den agila kulturen med förmåga att agera tillräckligt snabbt. I dessa tider av förändring kan man inte nog överskatta vikten av ett aktivt ledarskap och kommunikation som engagerar och involverar medarbetarna. Här ser jag att Symbal kan hjälpa till. Eftersom vi är experter på förändringskommunikation och ”HURet” – dvs hur man gör i praktiken för att skapa engagemang.

• Utnämningar

Vi på Symbal brinner för att hjälpa företag och organisationer att lyckas med sina förändringsresor. Tillsammans med kunden utvecklar vi kommunikationskoncept som driver förändringen i mål. I vår kreativa verkstad producerar vi kommunikations- och utbildningslösningar som kunden behöver ha med sig på resan för att få med sig alla ombord. Symbal har funnits sedan 2003 och är en fullservicebyrå inom förändringskommunikation; från strategi och koncept till produktion. Vi berättar och formulerar det som behöver sägas. Vi gestaltar förändringsbudskapen i alla typer av filmer och visuellt innehåll för webb. Vi utvecklar pedagogik och bjuder in målgruppen till lärande via webb, mobilt och det fysiska rummet. Vi har metoder för mätning och uppföljning av både kommunikationen och förändringen.

Vi tar uppdrag från kunder i hela landet. Med uppdragsgivare som Tetra Pak, IKEA, Alfa Laval, Orkla Foods, Smart Eyes och Actelion erbjuder Symbal nytänkande och välunderbyggda kommunikationslösningar anpassade till varje kund.

Peter Gustafson