Kundstyrd produktutveckling bakom Cad-Q:s största produktlansering någonsin

Addnodes dotterbolag Cad-Q gör sin största satsning någonsin och lanserar nu produktportföljen CQTools för Autodeskanvändare. Baserat på önskemål från kunderna har Cad-Q utvecklat en heltäckande nordisk verktygslåda vilken fungerar som en förlängning av Autodesks plattformar. Vid utvecklingen av CQTools har Autodeskplattformens grundfunktionalitet och objektsformat använts fullt ut och därmed säkerställs samordning och överföring till andra system. Produktportföljen består av verktyg som effektiviserar, sparar tid, skapar ordning och reda, förenklar gemensamma arbetssätt, standardiserar och minskar antalet fel i den dagliga projekterings- och konstruktionsprocessen. Ett flertal produkter släpps på marknaden i dagarna och resterande under hösten 2009.

- Cad-Q arbetar med många branscher och yrkesgrupper och jag är stolt över att vi nu kan erbjuda en bred produktportfölj som de allra flesta av våra kunder kommer att ha glädje av. Vi har lagt in all vår erfarenhet och kunskap om både plattform och produktutveckling i projektet. Våra kunder har delat med sig av sina problemställningar och krav till oss i utvecklingsfasen, det gör att vi kan erbjuda verktyg som vi vet kommer att vara till stor nytta i deras vardag, säger Rolf Kjærnsli, VD på Cad-Q.

Utvecklat i enlighet med Lean
Fokus för all utveckling av CQTools är att stödja en Lean-strategi. Det innebär att allt innehåll är framtaget för att främja mer effektiva processer och därigenom skapa mervärde till Cad-Qs kunders slutleveranser. CQTools reducerar onödiga arbetsmoment, säkrar standardisering nationellt och internationellt samt höjer kvaliteten på informationen.

Översikt CQTools-produkterna
CQTools vänder sig till yrkeskårer som t ex konstruktörer, produktutvecklare, designers, arkitekter, byggnads-, el- och vvs-ingenjörer, husproducenter, väg-, VA- och landskapsprojektörer, entreprenörer m fl.

(vänligen se bifogad pdf-fil för en matris över produkterna)

CQTools för Bygg:

• CQTools PSP
    add-in to Autodesk Productstream Professional

För ytterligare information
besök vår hemsida www.cad-q.com/se/cqtools eller kontakta Rolf Kjærnsli, VD, Cad-Quality i Sverige AB, tel: +46 8 704 22 00, mobil: +46 705 67 49 97, e-mail: rolf.kjaernsli@cad-q.no

■■ CAD-Q är Nordens ledande leverantör av modell- och ritningsrelaterad IT och arbetar med implementering av programvaror, utbildning, support och IT-stöd av CAD-system till bygg-, fastighets- och industrisektorerna. CAD-Q grundades 1989 och har cirka 110 medarbetare vid ett 15-tal kontor i Sverige och Norge. Cad-Q är en del av Addnode koncernen som är noterad på OMX Nordic List, Small Cap.