Sara Fornstedt, Niklas Olsson och Roland Olsson från Synoptik (foto: Petter Sand)

Synoptik lanserar toppmodernt butikskoncept på Frölunda Torg

Idag lanserar Synoptik sitt nya butikskoncept på Frölunda Torg i Göteborg. Med ett tydligt fokus på ögonhälsa kombinerat med den senaste utrustningen samt ett utökat utbud av exklusiva märkesbågar och produkter kommer kunderna nu att få en ännu bättre service- och kundupplevelse.

– Det nya butikskonceptet är ett stort steg i vår utveckling framåt. Vi kommer fortsätta med vårt tydliga fokus på ögonhälsa där vi har stor kunskap, lång erfarenhet och erbjuder den senaste tekniken. Det i kombination med vår satsning på ett konkurrenskraftigt sortiment, gör oss mycket starka. Vi har höga förväntningar på det nya konceptet och är mycket glada över att vi äntligen kan börja rulla ut det med start i Göteborg, säger Roland Olsson, vd på Synoptik.

Som en del av den världsledande optikkoncernen EssilorLuxottica har Synoptik nu ännu större möjlighet att bredda det redan gedigna sortimentet med det bästa och senaste inom glasögon, solglasögon och linser. Ray-Ban är ett av de mest eftertraktade varumärkena i världen, därför kommer varumärket få extra stort utrymme i den nyöppnade butiken.

– Ray-Ban är det våra kunder efterfrågar allra mest. I vårt nya butikskoncept kommer vi därför ha en shop-in-shop för Ray-Ban för att alltid kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet från detta populära varumärke, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.

Som en av Synoptiks största butiker blir butiken på Frölunda Torg först ut i lanseringen av det nya konceptet. Under den närmsta framtiden kommer en handfull butiker successivt att byggas om och uppgraderas.

– Med över 140 butiker i Sverige står vi inför ett mycket spännande och stort arbete med att implementera ett helt nytt butikskoncept. Vi kommer börja med ett antal butiker och hoppas sedan kunna hålla ett högt tempo för att så många kunder som möjligt ska kunna uppleva det nya butikskonceptet i just sin stad, säger Marielle Wernoltz.

För mer information:
Pressansvarig och bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, tfn: +46 (0)70-746 25 79, e-post: anders.ekhammar@upstreamcom.se

Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag fler än 140 butiker över hela Sverige. Med en mission om kvalitetsoptik som alla kan ha råd med och en årsomsättning på över 1,2 miljarder är Synoptik hela Sveriges folkoptiker. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete. Synoptik är även en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen. För mer information, se www.synoptik.se