Höstens trend: glasögon som verkligen är glasögon - i höst gör bäraren bågen personlig

Pressmeddelande -

Efter en vår och sommar där vi vågade lite mer, med starka färger och former, kopplar höstens glasögonmode med sina dämpade färger, mattare finish och nedtonade detaljer greppet om bärarens personlighet.

– Hösten 2013 bjuder på glasögon som är just glasögon. Ett par glasögon ser helt annorlunda ut i hyllan än när man har dem på sig och jag utmanar alla att prova en modell som passar deras personlighet och stil istället för att fokusera på mode eller ansiktsform, säger Mikael Ärlehag, trendexpert på Synsam.

Vi går från enfärgat till flerfärgat och det kommer mer melerat. Ytorna är ofta sammetslena, och vi kan se kombinationer med matt finish på övre delen av bågen och högglansiga detaljer på den undre.

Detaljer behöver i höst inte vara insprängda diamanter eller rosor som växer på skalmarna. Det kan vara nog så delikat att ändra färgen på en logotyp, som hos Ralph Lauren där man kombinerar matt, färgglatt och detaljrikt i en orange höstbåge med blå logga.

Taggar

Synsam är Sveriges ledande optikkedja. Vi är rikstäckande med cirka 160 butiker. Hos oss möts du av ett kvalitetssortiment av glasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer och en service- och kunskapsnivå av högsta klass.

Synsam ingår i Synsam Nordic med cirka 400 butiker och en omsättning på SEKm 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam erbjuder ett unikt sortiment av glasögon, solglasögon, linser samt tillbehör för kundens egen stil och unika behov. Utöver detta erbjuder Synsam även en service- och kunskapsnivå inom ögonhälsa av högsta kvalitet.

Synsam ingår i Synsam Group en koncernen verksam i sex länder, och som omsätter cirka 3,7 miljarder SEK (2019) och har cirka 2100 anställda i cirka 470 butiker. Butikerna drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark.

Sedan 2014 ägs Synsam av CVC Capital Partners.

Synsam Sverige
St Eriksgatan 60