Synsam öppnar i Tanum den 15 november

Synsam öppnar i Tanum den 15 november

Marknadsledande optikkedjan Synsam är självklart med när Tanums nya shoppingcenter invigs på lördag. Butiken har ett brett utbud av bågar i alla prisklasser, och flera märken som bara finns hos Synsam.

– Vi har marknadens bredaste sortiment av bågar och glas. Här finns verkligen något för alla. Men det är nog ändå vår kvalitet och service som vi är mest kända för, säger butikschefen Henrik Bäckwall.

Tanums shoppingcenter med 50 butiker och restauranger öppnar med massor av aktiviteter på lördag den 15 november – och på måndag den 17 november kommer Ray-Ban till Synsam för en exklusiv visning av allt från de klassiska Wayfarers till det allra senaste bland höstens bågar.

Just  nu gäller halva priset på alla bågar i hela sortimentet, och 20 procent på  solglasögon från just  Ray-Ban.  Närheten till kusten har  gjort  att Synsam satsar vi lite extra på solglasögon i Tanum. Förutom Ray-Ban  säljer man solglas från kvalitetsmärken som Oakley och Carrera.

Henriks egna favoritdesigner är svenska Efva  Attling och norska Vendela Kirsebom.

– Idag följer man inte modet slaviskt utan väljer först och främst det man gillar och trivs i, men det händer att kunder frågar efter vad som är trendigt just nu. Då plockar jag gärna fram en klassisk båge som för tanken till 50- och 60-tal, men i ny tappning med detaljer som gör att det känns att det är 2014, säger Henrik Bäckwall.

För mer information kontakta:

Emma Peterson: 0725-29 66 03, emma.peterson@synsam.com

Synsam är Sveriges ledande optikkedja med fler än 170 butiker över hela landet. Kedjan erbjuder kvalitetsglasögon, linser och solglasögon från världens ledande varumärken och leverantörer samt en service- och kunskapsnivå av högsta klass. Synsam Sverige ingår i Synsam Nordic med drygt 400 butiker och en omsättning på MSEK 3000.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 5,9 miljarder SEK (2023) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Sverige