Bli Certified Systems Lifecycle Manager!

Få ett kvitto på dina kunskaper inom effektiv livscykelhantering av komplexa tekniska system, produkter och tjänster – bli ”Certified Systems Lifecycle Manager”!

För att bli framgångsrik på dagens marknader så är det avgörande att ha förmågan att tänka och agera i termer av:

• System– för att vi behöver tänka större än någonsin tidigare
  • tänka och agera i termer av Livscykel– för att vi behöver tänka längre än någonsin tidigare
  • och i termer av Management – för att vi behöver agera, organisera och leda smartare.

Teknikutveckling och en global marknad sätter press på dagens företag att leverera innovativa produkter och tjänster. Kunder går från att köpa produkter till tjänster, till system, ofta med livscykelåtaganden. Här finns det mycket att vinna för den som kan hantera den ökande komplexiteten och samtidigt mycket att förlora. Det blir allt viktigare att göra rätt för att det ska bli en lönsam affär.

För att bli framgångsrik på dagens marknader så är det avgörande att ha förmågan att tänka och och agera i termer av System – för att vi behöver tänka större än någonsin tidigare – tänka och agera i termer av Livscykel – för att vi behöver tänka längre än någonsin tidigare – och i termer av Management– för att vi behöver agera, organisera och leda smartare.

Som Certifierad Systems Lifecycle Manager har du såväl djupet, kunskaperna inom din egen disciplin, och bredden, d. v. s. förmågan att samarbeta med andra discipliner och överbrygga klyftan mellan det digitala och det fysiska. Du förstår delarna och hur de förhåller sig till helheten. Som Systems Lifecycle Manager arbetar du ofta tillsammans med projektledare, produktägare och de olika discipliningenjörerna för att ta fram en balanserad teknisk lösning. Som Systems Lifecycle Manager har du ofta en lång erfarenhet från att ha jobbat inom en ingenjörsdisciplin och med tiden lärt dig att ta till dig hela system- och livscykelperspektivet.

Utbildningen Certified Systems Lifecycle Manager utgörs av de fyra delkurserna:

1. Systems Engineering & Lifecycle Management(ramverket för hur du går från behov till lösning)
  2. Requirements Engineering(hur du översätter behov i krav och hanterar dessa över genom livscykeln)
  3. Configuration Management(hur du skapar dig koll på läget och hanterar ändringar)
  4. Integrated Logistics Support(hur du skapar bästa förutsättningar för effektiv drift och underhåll).

Läs mer och anmäl dig på kurssidorna ovan eller på den sammanhållande certifieringssidan Certified Systems Lifecycle Manager.

Du har valet att medverka i klassrummet eller på distans online på samtliga kurser.

KURSDATUM
DAG 1