Regeringens beslut om cirkulär ekonomi glädjande för Syntell

Regeringens beslut om cirkulär ekonomi glädjande för Syntell

Nu händer det! På Syntell har vi länge talat om vikten av cirkulär ekonomi. I och med regeringens beslut om en nationell strategi för omställning till cirkulär ekonomi blir det än mer aktuellt att tänka och agera i termer av system och livscykel. Här kan du läsa om regeringens beslut.

En omställning till en cirkulär ekonomi kan innefatta utmaningar – men också möjligheter. Att ta tillvara på dessa möjligheter kan ge fördelar såsom ökad lönsamhet genom nya cirkulära affärsmodeller och ökad konkurrenskraft.

Syntell stöttar organisationer med att ta ett helhetsgrepp kring hållbar produktutveckling och digitalisering, bland annat genom att kravställa återanvändning och hållbarhet i livscykelns alla faser. Vi deltar även i SIS och ISO:s arbete med att ta fram standarder för det nya digitaliserade industrilandskapet kopplat till Smart Industri.

Vi ser fram emot att fortsätta stötta inom Systems Lifecycle Management för att hantera omställningen till en cirkulär ekonomi och morgondagens komplexitet på bästa sätt. Vår vision är att bidra till ett samhälle där tillgångar används på bästa möjliga sätt för att skapa en hållbar och säker framtid.

Vill du veta mer om vad vi gör på temat? Se gärna våra tidigare artiklar nedan:

Syntell grundades 1994 och erbjuder både utbildning och konsulttjänster. Syntell är sedan 2015 medlemmar i CradleNet – ett nätverk där visionen om ett cirkulärt samhälle utgår från ett systemperspektiv och en helhetssyn. Vi är ett oberoende, privatägt bolag med ca 60 anställda och en omsättning på cirka 120MSEK per år. Vi är verksamma framför allt i Sverige, Norge och Finland men har även samarbete i ytterligare en handfull länder. Vi har ramavtal med både offentlig verksamhet och industri.