Syntell deltar på Folk och Försvars rikskonferens i Sälen

Mikael Tjernlund, VD Syntell, deltar på Folk och Försvars rikskonferens i Sälen 8-10 januari som en av två utvalda representanter för SME-D. Konferensen är Sveriges viktigaste forum för diskussioner om säkerhetspolitik, försvar och samhällets krisberedskap och samlar ca 350 deltagare för samtal med fokus på världens säkerhet, Sveriges försvar, människors trygghet och samhällets krisberedskap. Bland talarna återfinns bl.a. Statsministern, Överbefälhavaren, Försvarsministern, Inrikesministern, EU- och handelsministern, MSB GD, Säkerhetspolisen GD och C MUST.

SME-D är en förening som har som ändamål att ta tillvara intressena hos i Sverige baserade, oberoende SME-företag med specialkompetenser, verksamma till väsentlig del inom försvars- och samhällssäkerhetssektorn i Sverige.

För mer information, besök gärna hemsidorna för Folk och Försvar samt SME-D.