Ändrad sophämtning under jul och nyår

Ändrad sophämtning under jul och nyår

Kävlinge kommun

Under jul och nyårshelgen kan tömningen av mat- och restavfall komma att förskjutas.

Vecka 52 och vecka 1 kommer mat- och restavfall INTE att tömmas onsdagen den 25 december och inte heller onsdagen den 1 januari.

Har du ordinarie tömning onsdagen den 25 december- ställ ut kärlen tisdagen den 24 december. Var vänlig och ställ ut kärlen senast klockan 06.30 och låt kärlen stå framme tills de är tömda.

Har du ordinarie tömning onsdagen den 1 januari - ställ ut kärlen tisdagen den 31 december. Var vänlig och ställ ut kärlen senast klockan 06.30 och låt kärlen stå framme tills de är tömda.

Lomma och Svedala kommun

Under vecka 52 och vecka 1 kommer soptömningen att skjutas fram en dag för alla som har ordinarie tömning på onsdagar, torsdagar och fredagar. För dig som har tömning på måndagar, som i år infaller på lille julafton och dagen före nyårsafton samt tisdagar, som i år infaller på julafton och nyårsafton, så kommer soptömningen ske som vanligt.

Ordinarie tömningsdag v. 52 & v. 1
Måndag Måndag
Tisdag Tisdag
Onsdag Torsdag
Torsdag Fredag
Fredag Lördag

Sysavs kundservice håller stängt julafton och nyårsafton samt alla röda dagar. Övriga dagar öppet som vanligt, kl 8:00–16:30.

God jul och Gott nytt år önskar Sysav