Halka ställer till det för sophämtningen i Svedala kommun.

Halka ställer till det för sophämtningen i Svedala kommun

På grund av väderförhållandet och väglaget så har vi förseningar gällande sophämtningen i Svedala kommun. Bor du på landet, var snäll och låt ditt kärl stå framme, så tömmer vi så snart vi kan.

Hjälp gärna till genom att skotta och sanda. Sopa av snön från dina kärl så går de mycket lättare att tömma.
Om vi inte kan komma fram på grund av att ingen halkbekämpning har gjorts och ditt restavfallet är fullt, kan du sätta ut en extra säck inför nästa tömning.

Vi hoppas snart kunna köra som vanligt igen, tills dess får du gärna lämna förpackningar på din närmsta återvinningsstation om ditt kärl är fullt.

I morse kanade två sopbilar av vägen i halkan - personalen är oskadd och bilarna intakta.

Tack för ditt tålamod!