Video, rörlig grafik och nedladdningsmöjlighet är några av nyheterna i Sysavs digitala års- och hållbarhetsredovisning.

Lyckade kampanjer och hög återvinning under 2017

Förra året var året då Svedala kommun överöstes av Kärl-lek, Sysavs egen Soperman sågs av över 1 miljon tittare i Sommarlov samt året då Topsvipan landade i Skåne.

Det var även året då Sysav tog emot totalt 841 400 ton avfall. Av det sorterade avfallet återvanns 97,2 procent som material och energi. Av mottaget matavfall producerades 47 100 ton slurry, som blev till biogas motsvarande 3,2 miljoner liter bensin.

Video, rörlig grafik och möjlighet att ladda ner redovisningen som pdf-fil. Det är några av nyheterna i Sysavs första digitala års- och hållbarhetsredovisning någonsin.

- Äntligen så har vi lanserat vår års- och hållbarhetsredovisning digitalt. Det är helt i linje med att våra intressenter ser oss som ett miljöföretag och att vi mer och mer satsar på digital media, säger Gunilla Carlsson, kommunikationschef.

Besök Sysavs digitala års- och hållbarhetsredovisning 2017.