Vinnare i kundbrevstävlingen utsedda

Vinnare i kundbrevstävlingen utsedda

Tack till alla som deltog i vår kundbrevstävling och grattis till vinnarna. Vinnarna är meddelande via e-post och vann en matcheck på 1 000 kr på valfri matvarukedja.

Så här löd tävlingsfrågan:

I Sysavregionen, som består av 14 kommuner, hamnar mycket elektronikavfall i den vanliga soppåsen istället för att sorteras ut.

Om man skulle fylla sopbilar med det felsorterade elektronikavfallet från 2018, hur många bilar skulle det bli? (varje sopbil rymmer 4 ton avfall)

Rätt svar på frågan var 184 stycken sopbilar. Tyvärr så hamnar väldigt mycket elavfall i soppåsen istället för att lämnas in till säker omhändertagning eller återvinning.

Vårt kundbrev riktar sig till våra sopabonnemangskunder i Svedala, Lomma och Kävlinge kommun.