Nordby Shoppingcenter

Nordens största shoppingcenter, Nordby, anlitar Systemtext för uppskyltning av sitt nybygge.

Uppdraget omfattar en helhetslösning med allt från fasadskyltar, ljuslådor, diodtexter, RGB-texter till en skyltmast och ett 18 meter högt skylttorn. Systemtext levererar all in- och utvändig skyltning, samt gods och trafikskyltning för det integrerade parkeringshuset. Dessutom ombesörjer vi skyltningen till flera av centrets 110 butiker.

Shoppingcentret har en handelsyta på ca 85000 m² och omsätter ca 2,3 miljarder. Se mer på www.nordby.se

Nordby är beläget vid gränsen Svinesund/Strömstad och ägs av Thon Gruppen AS och Orvelin Group AB.Vi har tidigare profilerat Töcksfors och Charlottenberg för Thon Gruppen. Thon Gruppens 86-åriga ägare Olav Thon startade sin karriär genom att sälja ekorrskinn. Idag omsätter gruppen ca 6 miljarder norska kronor.

Orvelin Group AB har byggt en hamn 1km från Centret där de transporterar shoppingsugna norrmän med sin färja "Mr Shoppy One". www.sjofartsbloggen.se

Invigningen av Nordby shoppingcenter är den 29 maj.

• PR, kommunikation

• helhetslösning