Systemtext adderar värde på Berghs School of Communications slututställning 2014

Temat för Berghs slututställning: Addera värde
Varje år väljer Studentbyrån, som består av studenter som jobbar med Berghs som uppdragsgivare under sitt examensprojekt, ett tema för slututställningen. Något som är aktuellt och intressant. Temat för 2014 ligger även Systemtext varmt om hjärtat, ”Add”, dvs. att addera värde. Det betyder att oavsett vad vi gör och för vem vi gör det, så har vi möjligheten att skapa ett värde som är större än produkterna i sig.

Slututställningen går under namnet ”Make it matter”
Konceptet för årets slututställning går under namnet ”Make it matter’’ och uppmärksammar meningsfull och relevant kommunikation som adderar värde och fokuserar på vad människor verkligen värdesätter.
Detta tänk passar väl in i dagens moderna samhälle där det inte är lätt att synas i det intensiva mediabruset. Men, med varje enskild kommunikation eller budskap har man möjligheten att addera värde och lyfta fram det väsentliga och på så sätt stå ut i mängden. Detta är ett något vi alltid strävar efter på Systemtext. Med våra idéer, resurser och erfarenhet ser vi till att budskap kommuniceras på ett slagkraftigt, estetiskt och innovativt sätt.

Sponsring av Berghs slututställning
Studentbyrån på Berghs ansvarar för slututställningen och kreatörerna har skapat en mångfald av original som Systemtext har förverkligat i form av print och foliedekor för både fönster och väggar. Beroende på dess syfte och underlaget, har dekoren fått olika utföranden i form av negativt utskurna och printade dekaler, lätt-avtagbar printad fönsterfolie eller hårdhäftande väggfolie. Några av de mer innovativa material som presenteras, är Nanofolie för glas samt Wallwrap Textil för vägg som båda kan användas om och om igen på släta ytor och som man själv enkelt kan montera.

Praktfull och färgrik fönster- och väggdekor
Så fort man kommer till entrédörrarna slås man av den färgsprakande dekoren, då dörrarna är helklädda i en lätt-avtagbar printad folie som är monterad på insidan av glaset. Hela entrén är också rikt dekorerad – väggarna är helklädda i printad folie och printade dukfronter täcker de två cirka 4x4 meter stora RGB ljuslådona.
All dekor på Berghs är mycket iögonfallande och har en fantastisk färgställning samt det starka budskapet ”Make it matter”. Besökarna guidas upp till utställningen som äger rum på femte våningen med hjälp av väggdekor skuren i mattsvart folie som vägvisare.

Väggarna på alla fem våningsplan är snyggt dekorerade i Wallwrap Textil enligt konceptets skiftande färgskala och en ljuslåda påminner besökarna på varje våning om utställningens budskap ”Make it matter”. Budskapet är negativt utskuret på printad folie och ramen är snyggt inklädd i matchande dekor. Glasdörrana på de olika våningsplanen som leder till korridoren med klassrummen är klädda med Nanofolie som vid behov lätt kan plockas ner och återanvändas vid nästa event.

Väggarna vid den lilla slingrande spiraltrappan, ”kartväggen” på 4x2 meter som ligger på andra våningen samt den 8x3 meter stora fondväggen i klassrum 41 är helklädda i en hårdhäftande printad folie enligt konceptets klatschiga färger. Ett tiotal banderoller och vepor löper längs räcket vid den stora spiraltrappan, både på fjärde och femte våningen.

Årets dekorsatsning har i större utsträckning än tidigare slutställningar, passat på att locka besökarna utomhus på balkongen och utegården med hjälp av ett flertal banderoller, glasdekor på balkongdörren samt en stor mesh-vepa (vindgenomsläppande vepa) längs balkongräcket.
Det har åter varit ett mycket roligt projekt och ett givande samarbete för Systemtext att vara med och skapa en inspirerande interiör på Berghs.

För ytterligare information, kontakta:

Monica Andersson,
Systemtext AB