System Verification besöker Almedalen

Den 3-6 juli besöker System Verification Almedalen för att öka sin kunskap om olika branschers digitala mognad, lära sig mer om eventet samt knyta nya kontakter.

Almedalen är fortfarande en arena som växer. Sedan 2005 har antalet besökare ökat från 5000 till 40 000 förra året. Närmare 3800 seminarier arrangeras under dessa dagar. Från början var veckan främst för politiker, men detta har ändrats. Idag utgör näringslivet en mycket stor del av arrangörer och besökare.

System Verification driver frågor kring kvalitet kopplat till mjukvara och hjälper företag att navigera rätt i den digitala omställningen. De ligger nära forskningen genom samarbete med flertalet universitet, tankesmedjor och innovationscenter både i Sverige och utomlands.

”Almedalen är nytt för oss och vi är nyfikna på de diskussioner som förs gällande digitaliseringen. Hur mogna är företag och organisationer i Sverige? Vi vill belysa att enda sättet att dra full nytta av digitala investeringar och garantera säkerhet och varumärke är att prioritera kvalitet genom hela värdekedjan,” säger Hamdija Jusufagic, vd på System Verification.

Följ gärna System Verification på Twitter @SVerification.

För mötesbokningar på Almedalen, vänligen kontakta:

Charlotte Stridh,
Marknadschef