Ackreditering för IREB ger globala möjligheter

System Verification är nu ackrediterad kurshållare av IREB® Certified Professional for Requirements Engineering (CPRE Foundation Level). De internationellt välkända certifikaten är en styrka för System Verifications fortsatta tillväxt.

IREB (International Requirements Engineering Board) är en internationell organisation som erbjuder standardiserade certifikatutbildningar och examination inom kravhantering på olika nivåer. Deras certifikatutbildningar har genom åren fått stor spridning internationellt och kursdeltagare från mer än 40 olika länder har gått deras utbildningar. Representanterna i styrelsen är oberoende och internationellt erkända experter från industrin, konsultverksamhet, forskning och utbildning.

”System Verification ser ackrediteringen som en tillgång i den expansiva fas som företaget befinner sig i”, säger Jonas Gyllenspetz, utbildningsansvarig på System Verification.

System Verifications första steg är som ackrediterad kurshållare av IREB® Certified Professional for Requirements Engineering (CPRE Foundation Level). Första kurstillfället blir hösten 2014. Ackreditering på övriga nivåer CPRE Advanced Level och CPRE Expert Level kan bli aktuellt i framtiden.