​System Verification – det enda nischade QA-bolaget med kontor i Skåne, Göteborg och Stockholm

IT-bolag som även erbjuder tjänster inom Quality Assurance finns det många av i Sverige. Däremot finns det få nischade bolag. System Verification är det enda nischade bolaget med kontor i Skåne, Göteborg och Stockholm.

”Fördelen med ett nischat bolag är vårt oberoende mot utvecklarna och verktygsleverantörerna. Vi driver frågan om kvalitet från ett helhetsperspektiv och samarbetar med kunden hela vägen från idéstadiet och kravhantering till projektleverans”, säger Hamdija Jusufagic, CEO på System Verification.

System Verification är också kvalitetscertifierade för ISO 9001, vilket bekräftar att de har ett effektivt system för ledning och styrning av sina kärnprocesser. Certifieringen understryker även företagets tillförlitlighet.

”Den senaste kundundersökningen visar 95 procent nöjda kunder, vilket tydligt visar att kvalitet genomsyrar allt vi gör”, säger Hamdija Jusufagic.