System Verification medverkar för ökad mångfald på konferensen Working for Change

Frågor kring socialt ansvarstagande, mångfald och respekt har genomsyrat System Verification sedan dag ett. Därför är det med glädje som vi medverkar på konferensen Working for Change på Stockholmsmässan i höst. Hamdija Jusufagic deltar i paneldebatten.

”Mångfald i alla aspekter i kombination med stor respekt för varandra skapar dynamik och är en tillgång när förutsättningar på marknaden ständigt förändras. Däremot tror vi inte på mångfald som självändamål. Den skapar sig själv när organisationer fokuserar på kompetens i sin rekrytering,” säger Hamdija Jusufagic, vd på System Verification, som idag har drygt 25 nationaliteter respresenterade i organisationen. Kvinnor utgör 25%.

Hamdija Jusufagic kommer att delta i konferensens paneldebatt. Andra inbjudna deltagare är bland annat Azita Shariati, Sverigechef på Sodexo, Ann Carlsson är vd för Apoteket, Spiros Mylonopoulos, ordförande Bergendahls & Son och Mikael Sjöberg-Petersson, Diversity Business Manager för Folksamkoncernen.

Working For Change är en årlig konferens vars syfte är att öka den kulturella mångfalden på den svenska arbetsmarknaden genom att visa på affärsnyttan med mångfald. Skapare av Working for Change är Rodrigo Garay. I år äger konferensen rum den 25 november 2014 vid Stockholmsmässan. Diversitas Talent och Stockholmsmässan står bakom initiativet.

• working for change
  • diversitas talent
  • stockholmsmässan
  • rodrigo garay
  • jämställdhet
  • integration
  • mångfaldsfrågor
  • mångfald
  • csr

Vi är Sveriges ledande QA-bolag och experter inom kvalitetssäkring av IT-system. Vi erbjuder analys, kravhantering, test, utveckling och mjukvaruverktyg i ett helhetsåtagande, Managed Services, eller som enskilda konsulttjänster. Vi har även kurser inom krav och test. Våra kunder finns inom bank & finans, IT, telekom, life science, säkerhet, industri, fordon och försvarsindustrin. Vi är drygt 185 medarbetare i Malmö, Göteborg, Stockholm, Köpenhamn och Sarajevo. Sedan 2010 är vi kvalitetscertifierade enligt ISO 9001.