​System Verification rekryterar ny regionchef i Stockholm

System Verification rekryterar Mattias Östholm som ny regionchef för Stockholm. Mattias Östholm har lång erfarenhet från QA-branschen, senast som chef för C.A.G Senseus testverksamhet. ”Han har precis den bakgrund som krävs för att axla ansvaret i Stockholm”, säger Hamdija Jusufagic, vd för System Verification.

System Verification är Sveriges största nischade bolag inom kvalitetssäkring av mjukvara. Mattias Östholm, som har mer än femton års erfarenhet från branschen, ser fram emot att bidra till bolagets fortsatta tillväxt i rollen som ny regionchef.

”Det är en förmån att få möjlighet att arbeta för ett så starkt varumärke som System Verification och komma in i en sådan spännande fas som bolaget är i just nu. Bolaget har lagt en fantastisk plattform i Stockholm med organisation, struktur och tung spetskompetens inom Quality Assurance. Jag ser fram emot att vara med och utveckla bolaget i regionen”, säger Mattias Östholm.

Mattias Östholm lämnar därmed befattningen som chef för C.A.G Senseus testverksamhet, som han var med och startade 2013 med inrikting på testautomation. Han har dessförinnan haft en rad olika roller som bland annat testare, testledare och sektionchef inom ENEA. Idag har han gedigen erfarenhet av QA-branschen på både operativ och strategisk nivå, stort affärsnätverk inom QA i Stockholm och viktig förståelse för hur konsultbranschen fungerar.

”Vi är mycket glada att Mattias valt att börja hos oss. Han har precis den bakgrund som krävs för att axla ansvaret i Stockholm. Vi får nu ett riktigt starkt team, vilket är helt nödvändigt för att kunna ta vara på den stora potential vi har i Stockholm”, säger Hamdija Jusufagic, vd på System Verification.

Mattias Östholm tillträdde som ny regionchef för Stockholm den 1 juni.

• konsultbranschen
  • mattias östholm
  • test av mjukvara
  • chef

System Verification är Sveriges största oberoende QA-bolag. Vi hjälper våra kunder att realisera sin digitala strategi genom innovativ och effektiv kvalitetssäkring av mjukvara. Vi designar in kvalitet i systemen, vilket skapar långsiktigt hållbara lösningar. Vi erbjuder en komplett QA-portfölj med analys, kravhantering, test, utveckling och mjukvaruverktyg samt utbildning. Vi har kontor i Malmö (HK), Göteborg, Stockholm och Sarajevo. Sedan 2010 är vi kvalitetscertifierade enligt ISO 9001.