Faraday Bag finns i en mängd olika utföranden

Skydda elektronisk utrustning mot manipulation, intrång samt spårning

Behöver ni vara helt säkra på att er elektroniska utrustning inte är nåbar eller sänder ut  radiosignaler?

Då bör man kika på sortimentet hos Faraday Bag. En enhet som placeras i en väska kan varken nås eller kommunicera med omvärlden. Det gör att den används inom många organisationer där man vill skydda sig mot manipulation och oavsiktlig spårning m.m.

Det gäller även för trådlösa bilnycklar som automatiskt låser upp dörren när du närmar dig bilen och som möjliggör att du kan starta bilen med en knapp om du har nyckeln nära tillhands. Det innebär att om du har din bilnyckel hängande nära en yttervägg/dörr där man enkelt kan ställa sig med specialutrustning så är det några sekunders jobb innan din bil är borta.

Genom att skydda nycklar eller annan elektronisk utrustning som inte används så skyddar man sin egendom mot stöld och intrång. Man skyddar även sin verksamhet mot oavsiktlig informationsstöld genom att skärma av utrustning under t.ex. möten eller känslig verksamhet.

DataProtect Sverige säljer endast till företag, myndigheter samt organisationer med skyddsbehov men har några konsumentprodukter. Vi letar efter återförsäljare för att hantera dessa produkter.

Om ni är intresserade så hör av er till oss.

Claes Kylemark

Presskontakt VD Sverige