DataProtect Sverige AB inleder samarbete med Garrison

DataProtect Sverige AB inleder samarbete med Garrison

DataProtect Sverige AB inleder samarbete med det brittiska företaget Garrison.
Företaget har helt unika produkter då de erbjuder isolerade it-miljöer möjlighet till internetaccess utan att tumma på säkerheten.

Med hjälp av Garrisons teknik ges även stora organisationer möjligheten att surfa helt säkert. Man behöver inte längre oroa sig för att t.ex. bifogade länkar leder till skadlig kod då exekvering aldrig kommer att ske på klienten. Vid besök på icke godkända platser på internet hanterar Garrison trafiken centralt och strömmar all trafik som en videoström till Garrisons webbläsare på klienten.
Det innebär att ingen exekvering är möjlig oavsett hur elak koden är. Vilka platser som skall processas centralt bestämmer organisationen själv och betrodda platser kan använda den vanliga webbläsaren.

Garrison använder sin egenutvecklade GIA ( Garrison Isolation Appliance ) för att konvertera webbtrafik till en videoström. Systemet går att skala upp till stora organisationer och kan även kompletteras med en GTA ( Garrison Transfer Appliance ) för att kunna ladda ner data säkert.

För mer information, kontakta oss på info@dataprotect.se

Kategorier

DataProtect erbjuder tjänster inom 3 affärsområden – Cybersecurity, Systemutveckling, Rådgivning. Företaget grundades 2009 och erbjuder tjänster över hela landet till företag, organisationer och myndigheter. DataProtect är distributör av signalskyddsutrustning samt system för säker informationsdelning.

Claes Kylemark

Presskontakt VD Sverige