SAREQ North AB skriver avtal med Pure Hydration Ltd - "Great taste - No waste!"

SAREQ North AB skriver avtal med Pure Hydration Ltd - "Great taste - No waste!"

SAREQ North AB skriver avtal med Pure Hydration Ltd om avancerad vattenrening för civil och militär användning.

-Pure Hydration är den absolut bästa produkten inom vattenrening, den är internationellt erkänd och används världen över inom både militära insatser och räddningsuppdrag. Därför passar de bra in i vårt koncept säger VD Claes Kylemark.

Pure Hydration har själva utvecklat tekniken, M.A.D.® som står för Mechanically Advanced Disinfection Technology som avlägsnar bakterier, virus, tungmetaller, kemikalier och mikroplaster. Dessutom tar den bort lukt samt gör vattnet gott att dricka.

Pure Hydration arbetar även för att minska användningen av plastflaskor för vatten, både hemma och på resor. ICE-CAP är ett lock med inbyggt filter för ståltermosar av olika märken. ICE-CAP renar kommunalt vatten överallt i världen vilket innebär att besparingen blir mycket stor, både ekonomiskt, men framförallt miljömässigt.

En annan produkt som utmärker sig är aquapure traveller™ som riktar sig till friluft och äventyrsfolk. Flaskan renar vatten från osäkra vattenkällor som sjöar, floder och vattendrag. Även ur mindre vattenansamlingar går att utvinna drickbart vatten.

-Vi avser att sälja via e-handel till slutkund men framförallt via olika samarbeten för att minska plastflaskornas användande, och att dricka rent vatten borde vara en självklarhet säger Claes Kylemark, och det är ju svårt att säga emot.

Webbutiken öppnar inom kort och det kommer att löna sig att anmäla sitt intresse där.

Det finns även en produktserie avsett för militär verksamhet samt för humanitära insatser.