Pressmeddelande -

Motörheads gitarrist Phil Campbell åker ut på turné med The Bastards Sons och besöker Atlas Rock 2023

Den 2 juni spelar Phil Campbell and The Bastards Sons på Atlas Rock och utlovar ett speciellt Motörhead-set med endast Motörhead-låtar på agendan.

Från början var bandet ett sidoprojekt som grundades under Motörheads sista år men bandet bestämde sig för att ta det till nästa nivå och avslöjade det nya namnet Phil Campbell and The Bastards Sons på Wacken Open Air 2016.

Bandet består av Phil Campbell som är en av genrens mest respekterade gitarrister och hans söner Todd, Tyla och Dane. 2017 åkte de på turné då de landade en prestigefull plats som support för Guns n’ Roses.

När bandet hade släppt sitt debutalbum ”The Age Of Absurdity” januari 2018 hade detta rock’n’rollföretag organiskt blommat ut till en ganska ”big deal”. Albumet fick generellt bra recensioner överallt och fick priset ”Bästa Debutalbum” på tyska Metal Hammer Awards 2018.

Atlas Rock pågår under helgen 2-3 juni 2023 vid Gasklockorna på Brynäs i Gävle. Biljetter finns på Atlasrock.se.