Pressmeddelande -

Tage Lindblom ingår säljsamarbete med Food Collective gällande försäljning till Foodservice

AB Tage Lindblom har tecknat ett samarbetsavtal med Food Collective AB avseende bearbetning och försäljning till den svenska Foodservice-marknaden. AB Tage Lindblom kommer att ta ett helhetsansvar för försäljning, distribution och marknadsföring för varumärket VINA'0°.

Tage Lindblom fortsätter sin resa som en av de ledande aktörerna på den svenska Foodservice-marknaden, och ger sig nu in i en ny produktkategori som ligger starkt i tiden. I februari lanseras på uppdrag av företaget Food Collective AB en ny premiumserie alkoholfritt vin genom varumärket VINA'0°.

”Vi på Tage Lindblom har haft en stark tillväxt de senaste åren i många olika produktkategorier. Både inom volymprodukter och inte minst med innovativa och spännande nyheter, främst inom det växtbaserade segmentet. Vi satsar vidare och ser fram emot att arbeta med de här fantastiska alkoholfria vinerna. Att serien dessutom är ekologisk gör att det blir extra fin pusselbit till vår nu mycket starka produktportfölj. Det går helt i linje med vårt tänk att Tage Lindblom finns i alla kök.” Säger Jacob Cronehag, försäljningschef på AB Tage Lindblom.

”Efter ett gediget undersökningsarbete hittade vi VINA'0° som är något så ovanligt som ett riktigt gott alkoholfritt vin. Att vinerna också är ekologiska, veganska och kalorisnåla gör att de passar många”. Säger Jenny Köpper på Food Collective AB.

Le Merlot. Le Chardonnay. Le Rosé och Sparkling Classic
Fyra goda alkoholfria ekologiska och veganska viner i premiumsegmentet

VINA'0° är ett ungt och framgångsrikt varumärke med veganska och ekologiska alkoholfria viner. Vinerna exporteras idag till mer än 20 länder och nu har turen kommit till den svenska marknaden. Företaget bakom varumärket har fått ett flertal utmärkelser inom innovation och smak.

Vi har en stark trend för alkoholfria drycker i Norden, Systembolagets försäljning av alkoholfria drycker ökar för varje år. VINA'0° är hälsosamma och goda substitut för alla som vill njuta av den goda smaken av vin utan de negativa effekterna från alkohol.

Vinerna tillverkas på samma sätt som vanligt vin, därefter tas alkoholen bort i en varsam process av uppvärmning och avdunstning av alkoholen, vilken också garanterar 0% alkohol. Vad som blir kvar? Den goda smaken, och en dryck som passar perfekt till maten.

LE MERLOT
Ekologiskt alkoholfritt rött vin. Passar bra till de flesta rätter, och som bäst till kött.
Druva/region: Merlot/La Mancha. Serveringstemperatur: 16-18 grader.
Art.nr. Martin & Servera: 723130

LE CHARDONNAY
Ekologiskt alkoholfritt vitt vin. Passar perfekt ihop med fiskrätter och vitt kött.
Druva/region: Chardonnay/La Mancha. Serveringstemperatur: 6-12 grader.
Art.nr. Martin & Servera: 723148

LE ROSÉ
Ekologiskt alkoholfritt rosévin. Passar till kryddig mat, grillade rätter och sommarsallader. Även som aperitif och till exotiska rätter.
Druva/region: Tempranillo/La Mancha. Serveringstemperatur: 8-12 grader.
Art.nr. Martin & Servera: 723142

SPARKLING CLASSIC
Ekologiskt alkoholfritt mousserande vin. Passar perfekt som aperitif och till dessert samt given vid alkoholfria festligheter.
Druva/region: Airén/La Mancha. Serveringstemperatur: 6-12 grader.
Art.nr. Martin & Servera: 723128

För ytterligare information, kontakta:
Jacob Cronehag, Försäljningschef, AB Tage Lindblom

• storkök
  • café

Vi finns i alla kök!
Vi är stolta över att våra produkter finns i alla typer av kök, från förskolan till finkrogen. Även om vi funnits i snart 100 år är vi snabba med att förse den svenska Foodservicemarknaden med lösningar och kvalitetsprodukter.
Vårt fokus är att tänka på dig som arbetar professionellt med mat. Som att lansera efterfrågade råvaror men det kan likaväl vara att lösa ett problem eller tillgodose ett behov genom produktutveckling.
Förutom vårt eget varumärke Tage Lindblom representerar vi flera varumärken på den svenska Foodservicemarknaden.

Vi har en rikstäckande säljkår så vi finns alltid nära dig. Tveka inte att kontakta oss så berättar vi mer!