Pressmeddelande -

Tage Lindblom ingår samarbete med Svegro gällande försäljning & distribution till Foodservice

AB Tage Lindblom har tecknat ett samarbetsavtal med Svegro avseende bearbetning och försäljning till den svenska Foodservice-marknaden.

Tage Lindblom, en av de ledande aktörerna på den svenska Foodservice-marknaden, stärker nu sitt erbjudande inom smaksättare genom ett samarbete med Svegro. Första lanseringen sker under våren, då en serie med lokalt producerade smaksättare har säljstart hos grossisterna. Tre örtpesto (Basilika & vitlök, Grönkål & citron samt Koriander & chili) med örter odlade på Färingsö utanför Stockholm.

Vi fått mycket positiv feedback i vår dialog med både privata kedjekunder, fristående restauranger och centrala grossister, och vi tror mycket på dessa produkter. Att hela kedjan med odling och produktion sker i Sverige ser vi som ett stort plus. Produkterna stärker vårt erbjudande mot marknaden och kommer både samspela och tillföra mervärde till vårt breda sortiment", säger Jacob Cronehag, försäljningschef på AB Tage Lindblom.

Vi är glada över att starta ett samarbete med en så välrenommerad aktör som Tage Lindblom. Vårt sortiment av förädlade produkter breddas ständigt och det känns fantastiskt att även kunna erbjuda det till Foodservice-marknaden. Vår målsättning är att leverera svenska gröna smaker i världsklass”, säger Caroline Wetterstrand, försäljningschef på Svegro.

Kallrörd svensk örtpesto

Smakrik örtpesto lagad på svenska örter, svensk hårdost och svensk rapsolja. Fri från konserveringsmedel och andra tillsatser, helt enkelt lika god som om du gjort den själv! I produkterna används solrosfrön i stället för nötter för att passa alla.

Örtpesto passar perfekt till grillat, bröd, sallad, pasta, fisk och vegetariska rätter. Produkterna levereras frysta, vilket ger en lång hållbarhet. Upptining i kylskåp rekommenderas, men du kan även tina produkterna i rumstemperatur. Produkterna köper du via din livsmedelsgrossist.

Örtpesto Basilika & vitlök Svensk smakrik örtpesto med basilika, persilja, lagrad svensk hårdost, solrosfrön, rapsolja och vitlök.
Art.nr. Martin & Servera: 412009
Art.nr. Menigo: 410930

Örtpesto Grönkål & citron Svensk smakrik örtpesto med grönkål, persilja, lagrad svensk hårdost, solrosfrön, vitlök, rapsolja och citron.
Art.nr. Martin & Servera: 412078
Art.nr. Menigo: 410929

Örtpesto Koriander & chili Svensk smakrik örtpesto med koriander, persilja, solrosfrön, lagrad svensk hårdost, rapsolja och chili.
Art.nr. Martin & Servera:412047
Art.nr. Menigo: 410931

För ytterligare information, kontakta:

Jacob Cronehag, Försäljningschef, AB Tage Lindblom
Jacob.cronehag@tagelindblom.se