Pressmeddelande -

Tage Lindblom inleder ett samarbete med Swedish GreenfoodCompany AB för försäljning av nästa generations växtbaserade produkter på Foodservice

Swedish GreenfoodCompany AB representerar en mängd innovativa och unika produkter på den svenska marknaden, bland annat varumärkena gardein, Nature & moi, Valsoia, Sophies kitchen m fl. Gemensamt för sortimentet är att det är 100% vegetariskt/veganskt och att det är fritt från palmolja. Naturligtvis innehåller produkterna icke genmodifierad soja.

Vi på Tage Lindblom är stolta och glada över att tillsammans med Swedish Greenfoodcompany AB inleda ett samarbete där vi kan nyttja vår kompetens om försäljning på Foodservice till att öka tillgängligheten och synligheten av Swedish GreenfoodCompany ABs spännande produkter, som fishless filets från gardein, palmoljefri hasselnötscreme från Valsoia, veganska pålägg och toppingar från Nature & Moi samt plantbaserade gourmetalternativ till skaldjur från Sophies Kitchen.

”Alla fyra varumärken har unika egenskaper. Att vi får vara först på svenska marknaden inom Foodservice med gardein och Sophies Kitchens innovativa sortiment som substitut för skaldjur och fisk känns väldigt spännande. Vi har tillsammans med kunder och ett flertal restaurangkedjor provat oss igenom sortimentet, sällan har jag varit med om så positiv respons som vi fick på framförallt Fishless Filet och Sophies Kitchens skaldjurssubstitut” säger Jacob Cronehag, försäljningschef på Tage Lindblom.

Produkterna är efterlängtade och spännande alternativ för alla som väljer att äta mer vegetariskt/veganskt. Dessa unika produkter fyller en efterlängtad position för att tillgodose nya konsumentbehov.

För mer information vänligen kontakta:
Pia Andersson,
Country Manager Sweden, Swedish GreenfoodCompany AB, 072-233 09 10, pia@nextfoods.eu

Stefan Boström,
VD, AB Tage Lindblom,070-977 45 20 stefan.bostrom@tagelindblom.se