Talent(h)ify och Nordisk Kompetens ingår i samarbete

Hållbar rekrytering, hållbart ledarskap och värderingsstyrda organisationer med individen i fokus, det är några av de mål vi har med vårt samarbete.

Både Mariam Al-Zamami och Hanna Sjöberg har lång erfarenhet av ledarskap, organisationsutveckling och att arbeta med människor och vi kände att det var dags att göra någonting annorlunda för att kunna göra skillnad. Sedan starten av vårt samarbete i början av våren har vi genomfört ett antal lyckade rekryteringar, tillfört ett starkt ledarskapsnätverk till Norrland och förra veckan tog vi hem vår första gemensamma upphandling inom rekrytering och bemanning till en större norrländsk aktör.

Vi satte oss ner tillsammans i början av mars där vi konstaterade att vi drivs av samma sak – att göra skillnad, där började idén om hur vi långsiktigt skulle kunna bidra med vår energi och vårt engagemang till att hjälpa andra.

Vi vidareutvecklade våra processer som bygger på erfarenhet från både rekryteringsbranschen och omställning där vi vänder fokus från traditionell rekrytering och omställning och utifrån verksamhetens och individens behov försöker hitta verktyg och strategier för hur de långsiktigt kan växa tillsammans – vilket gett resultat i både nöjda kunder och hållbara talanger.

- Tillsammans tror vi att vi kan förändra sättet man ser på personal säger Mariam Al-Zamami, VD, Nordisk Kompetens.

Det chefsnätverk vi jobbar med är ett av Sveriges främsta kompetensutvecklingsnätverk för ledare startade upp i Luleå med stor framgång under våren och under hösten kommer det även till Umeå. Vi vet från erfarenhet att det kan vara utmanande att vara chef och för att kunna vara en bra ledare som utvecklar sina medarbetare och sin verksamhet behöver även de rätt nätverk och utbildning.

- Idag finns det ingenting liknande i Norrland, därför känns det ännu viktigare att inte bara utveckla organisationer utan även dess ledare. Vi vill föra kompetensutvecklingen närmare verksamheten säger Hanna Sjöberg, grundare av Talent(H)ify.

• Norrbotten

Talent(H)ify hjälper företag och organisationer att bli en mer attraktiv arbetsgivare för att långsiktigt attrahera och behålla talanger. Vi hjälper talanger hitta rätt utmaningar och rätt arbetsplats. Med foten mittemellan talangerna och företagen är vi en självklar samarbetspartner för företag som vill sticka ut och förbli en stark arbetsgivare. Samarbetar med noggrant utvalda partners i både kompetensutveckling och ledarskapsutveckling. Erbjuder tjänster inom Employer Branding, Talent Acquisition & Headhunt/Search.

Nordisk Kompetens arbetar med bemanning och rekrytering, omställning, personlig utveckling, organisationsutveckling och rehabilitering. Vi hjälper människor och organisationer att hitta rätt kompetens, utvecklas, finna nya vägar och lösningar. Vi kan genom våra samarbetspartners erbjuda tjänster inom arbetsmiljö, förebyggande rehabiliteringsarbete och friskvård. 1:a i Norrbotten på att hjälpa människor till nytt jobb. Leverantör av TRR, TSL & STOM.