Traveller Superstore ombord Megastar.

Tallinks detaljhandel erkänd som en av världens bästa

Tallink Duty Free har blivit globalt erkänt som en av de bästa inom skattefri detaljhandel. Företaget har nominerats till Frontier Awards 2018.

"Förutom transporter och underhållning har Tallink varit mer och mer aktiva inom detaljhandelssektorn de senaste åren. Vi har investerat i kvalitet och innovation samt blivit en av de mest framstående återförsäljare i regionen", säger Paavo Nõgene, VD för Tallink Grupp.

"Vi har inte endast utvecklat tjänsten, utan vi har också utökat shoppingytor ombord på våra nya fartyg jämfört med vad som tidigare använts. Till exempel, Megastar, med regelbunden avgång mellan Tallinn och Helsingfors, är det största varuhuset i Östersjön”, tillade Nõgene.

Vinnarna av den 34:e upplagan av Frontier Awards, kommer att tillkännages den 3 oktober på kongress- och utställningscentret Mandelieu-La Napoule i Cannes, Frankrike.

Förutom Tallink Duty Free, är övriga nominerade i kategorin, stora bolag inom sjöfartsindustrin, som MSC Cruises - den största kryssningsoperatören i världen, P&O Ferries - driver färjelinjer mellan Frankrike, Irland, Belgien och Nederländerna, samt Harding Retail och Starboard Cruise Services, som äger detaljhandelskedjor ombord på kryssningsfartyg.

Detta är andra gången som Tallink har fått ett internationellt erkännande de senaste månaderna. I maj mottog Tallink det mest prestigefyllda turistpriset i Kina, Gold Chinese Tourist Welcome Award(CTW) i kategorin Product Innovation på Asiens största turistmässa i Shanghai. År 2016 fick Tallink Brons på CTW Award i kategorin Service Quality.

Den fullständiga förteckningen över de nominerade är tillgänglig här :

Regioner

AS Tallink Grupp är det ledande serviceföretaget inom passagerar- och lasttrafik på Östersjön. Rederiet har en flotta på 14 fartyg som trafikerar på sex linjer under varumärkena Tallink och Silja Line. AS Tallink Grupp har 7200 anställda i Estland, Finland, Sverige, Lettland, Tyskland och Ryssland. Under 2017 reste 9.7 miljoner passagerare med fartygen och rederiet transporterade närmare 365 000 fraktenheter.

Katri Link

Kommunikationsdirektör, Tallink Grupp Talesperson för Tallink Grupp +372 5304 2121