Pirita Spa Hotel

Tallinks verksamhet på Pirita Spa Hotel upphör

AS Tallink Grupp har idag tillkännagivit till Tallinnbörsen att dess dotterbolag, TLG Hotels, upphör att driva Pirita Spa Hotel den 15 november 2018.

Avvecklingen av verksamheten kommer till följd av att Tallink Grupps största aktieägare AS Infortar säljer hotellfastigheten.

"Tallink kommer fortsätta att driva tre hotell i Tallinn och ett hotell i Riga", säger Peter Roose, VD för OÜ TLG Hotell.

Transaktionen har ingen väsentlig inverkan på AS Tallink Grupps koncernresultat.

Regioner

AS Tallink Grupp är det ledande serviceföretaget inom passagerar- och lasttrafik på Östersjön. Rederiet har en flotta på 14 fartyg som trafikerar på sex linjer under varumärkena Tallink och Silja Line. AS Tallink Grupp har 7200 anställda i Estland, Finland, Sverige, Lettland, Tyskland och Ryssland. Under 2017 reste 9.7 miljoner passagerare med fartygen och rederiet transporterade närmare 365 000 fraktenheter.

Katri Link

Kommunikationsdirektör, Tallink Grupp Talesperson för Tallink Grupp +372 5304 2121