Tama firade 70 år i samband med Agritechnica

Hundratusentals intresserade hade samlats för lantbruksvärldens största mässa – Agritechnica i Hannover. Medan de stora spelarna inom maskintillverkning stoltserade med innovationer ville Tama inte vara sämre. I hallen avsedd för balningsprodukter hade det ordnats en praktfull tvåvåningsmonter där det bland annat serverades pizza och kaffe på italienskt vis.

Tama tog detta tillfälle att tillsammans med partners tjuvstarta det 70-årsfirande som under 2020 kommer stå i centrum för alla på och kring bolaget. Arvet sedan 1950 står starkt och utgörs av den egna lantbruksbakgrunden. Genom den identiteten har organisationen alltid strävat efter att skapa värde för kunderna genom innovativa, effektiva och tillförlitliga balningsprodukter. Sju decenniers erfarenhet har gett resultat.

Globalt har Tama nu 1700 anställda, 18 försäljningsbolag och drygt 50 procent av marknaden för rundbalsnät. Men den positiva utvecklingen innebär inte mättnad. Tvärtom. Tillväxten går med rasande fart och ska fortsätta med fokus på detaljer, stabilitet och flexibilitet. På Agritechnica fördes ambitionerna i bevis då det nya premiumnätet TamaNet Royal lanserades. En revolutionerade, starkare produkt som kommer ut på marknaden under våren. Håll utkik efter detta nästa generations rundbalsnät inför säsongsstarten 2020.

David Johansson

Presskontakt Marketing Coordinator +46 (0)31-7109283