Tambur Collection växer med svensktillverkad knopplist av massiv ek

Tambur är ett inredningsföretag med butik på Folkungagatan 85 i Stockholm. Utöver externa varumärken har Tambur utvecklat en egen kollektion produkter tillverkade av massivt trä. I samarbete med möbelformgivaren, och Tamburmedarbetaren, Martin Eckerberg, utbildad på Carl Malmsten Furniture Studies, lanserar företaget nu nästa produkt i serien, knopplisten Eken.

Idén till knopplisten kom i samband med en utbyggnation av butiken.

• I samband med att butiken byggdes ut i början av året sökte vi efter en knopplist i massivt trä till vår nya köksmiljö. Utgångspunkten var att hitta en tålig list som samtidigt kändes lätt och luftig. När vi inte hittade någon leverantör som erbjöd det vi sökte valde vi att ta fram en egen variant. / Anders Widegren

Stärkta av framgångarna med lanseringen av hylla Kvist.

• Att starta produktion av en helt ny produkt är en stor satsning, men stärkta av det positiva mottagandet efter lanseringen av hyllan Kvist förra året så vågade vi satsa på ytterligare en egen produkt. /Anders Widegren

Knopplisten är tillverkad av massiv ek och finns i två längder, samt två ytbehandlingar, vitolja och natur (obehandlad).

Övriga produkter i Tambur Collection är hylla Kvist tillverkad av massiv furu, samt klädstegen Asken tillverkad av massiv ask.

Butikspriser
Knopplist Eken 60 cm obehandlad ek - 449 kr
Knopplist Eken 60 cm vitoljad ek - 549 kr
Knopplist Eken 90 cm obehandlad ek - 599 kr
Knopplist Eken 90 cm vitoljad ek - 699 kr

• tamburstore

Tambur är ett inredningsföretag med butik på Folkungagatan 85 i Stockholm, samt webbshop. Tambur startades 2015 av Anders Widegren med över 10 års erfarenhet av inredningsbranschen, bl a som grundare av varumärket Scandinavian Design Factory och inredare på möbelföretaget Svenssons i Lammhult. Butiken har en unik mix av dekorations- och bruksföremål samt möbler från fristående formgivare och etablerade varumärken. Tambur har ett utpräglat hållbarhetstänk vilket självklart avspeglas i butikens sortiment.