Halland nr 1 på tandvårdsbesök

Hallänningar är bättre än andra svenskar på att göra tandläkarbesök. Det visar statistik från Socialstyrelsen, enligt Tandläkartidningen nr 2/2015.

Hallands län är bäst i landet, på silverplats kommer Jönköpings län. Gotlands län tar bronset. Kvinnor är genomgående bättre än män att på sköta sina tänder. I samtliga län besöker kvinnor tandvården oftare än män. Tandläkare Calle Hagman, som sedan ett antal år verkar i Halland, är naturligtvis glad över nyheten. Här är hans kommentar:

- Med gemensamma krafter kan vi få Halland överst på prispallen även i år. Välkommen in och fixa ditt segerleende

En tandläkare för Halland och resten av Sverige

Tandläkare Calle Hagman - som bloggar på egna bloggen www.callehagman.se/calles-blogg - hälsar även stockholmare och norrbottningar välkommen till mottagningen i Åsa. Personer i Stockholm och Norrbotten besöker nämligen tandvården i lägre utsträckning än personer i övriga landet.

• tandvård
  • halland
  • estetisk tandvård
  • calle hagman

• Kungsbacka

Calle Hagman är en tandläkare i Åsa med en passion för estetisk tandvård. Nätverkande och ständig kunskapsuppdatering är två kärnvärden för tandläkare Calle Hagman. Han är founding member, tidigare president och fortfarande aktiv medlem i SACD, Swedish Academy of Cosmetic Dentistry, landets ledande nätverk för kvalitetsstyrd, kunskapsbaserad  estetisk och kosmetisk tandvårdFölj oss på Facebook!

Calle Hagman

Presskontakt 0705 28 33 11