Tareq Taylors färdigmat finns nu även på COOP

Tareq Taylors färdigmat finns nu även på COOP

Nu ges även kunderna på COOP möjlighet att köpa Tareq Taylors färdiglagade maträtter. Från Kiruna i norr till Ystad i söder finns från och med nu Maten é klar på hyllorna. Det handlar om cirka 250 butiker i hela landet. Maten é klar är färdigmat lagad från grunden med mycket hög råvarukvalitet och helt utan onaturliga tillsatser och konserveringsmedel.

Tareq Taylor har under årens lopp blivit en av de absolut mest uppskattade svenska kockarna och han arbetar ständigt och entusiastiskt för att så många som möjligt ska kunna äta vällagad god och ren mat.

• Vår trovärdighet är kopplad till att Maten é klar ska tillagas från grunden i eget modernt kök och att alla moment i tillagningen utförs för hand av utbildade kockar, säger Tareq Taylor.
  • Det är med stor glädje som jag kan konstatera att COOPs ledstjärna är hållbarhet och kvalitet, säger Tareq Taylor. Att vi nu får möjligheten att ingå i deras sortiment är ett erkännande som vi är mycket stolta och glada över.
  • För oss är det en självklar utveckling. Ett resultat av en medveten strategi från vår sida, vi värnar såväl hälsa som miljö och det är något som även bidrar till äkta matglädje, säger Tareq Taylor.

Coop har de senaste åren arbetat hårt för att konsumenten ska kunna få vägledning i sina val med hållbarhetsdeklarationen, en deklaration av varor som visar produktens påverkan på jordens resurser, klimat och samhälle.

Maten é klarsäljs i helt återvinningsbara förpackningar som består av 80 % konsumentåtervunnen PET från insamlade och återvunna flaskor och tråg.

För ytterligare information:

VD Mats Bejmyr

mats@mateneklar.se

www.mateneklar.se

bif. Bild på Tareq Taylor

bif. Bild på Maten é klar

Ämnen

Tareq Taylor is one of Swedens most eminent chefs. Today he is running the restaurant Kockeriet in Malmö, Paul Taylor in Stockholm together with his chef-colleague Paul Svensson. Tareq has engaged in a topic close to his heart, to create better food for people through Maten é klar. Within his portfolio, he develops his own brand By Tareq Taylor, where Kitchenware by Tareq Taylor is one of the ventures. With his knowledge, humor and charisma  he has reached peoples hearts and sparked new life into the art of cooking.

Mikael Drené

Presskontakt 0721696764

Tareq Taylor är en av Sveriges mest framstående kockar

Tareq Taylor är en av Sveriges mest framstående kockar. Han har setts i uppskattade tv-program som Tareq Taylor´s Nordic Cookery och vann år 2021 två kristallen, bland annat för ”Årets TV personlighet". Tareq vann Kockarnas Kamp 2017 och fick samma år utmärkelsen Bästa Malmöambassadör. Tareq Taylor har skrivit många kokböcker och håller uppskattade föreläsningar. Han driver restaurangen Kockeriet i Malmö, ONEPan AB och Maten é klar i Lund.

Tareq Taylor
Celsiusgatan 15