Konceptet är husmanskost, mat man känner igen.

Tareq Taylors färdigrätter lanseras på ICA

TAREQ TAYLOR HAR TILLSAMMANS MED SITT TEAM PÅ MATEN É KLAR tagit fram ett bra alternativ till färsk färdiglagad mat för hela svenska folket. Konceptet är husmanskost och mat att känna igen.

NU LANSERAS DE PÅ ICA CENTRALT och i sortimentet på ICA Sverige finns 8 stycken rätter. Först ut var Södra Sverige och inom kort öppnar vi upp för alla ICA-butiker i Stockholm och Göteborg.

MATEN É KLAR levererar mat lagad från grunden på naturliga råvaror och helt utan artificiella tillsatser. Tillagning sker i Lund. Finns sedan ett år representerade i ett femtiotal butiker (ICA, Citygross) i Södra Sverige samt på Snälltåget.

TAREQS grundtanke med företaget är en fråga som ligger honom varmt om hjärtat – att få till bättre mat för äldre människor. Läs en artikel om detta här. Ett samarbete med Köket.se och TV4 har möjliggjort leveranser av måltider till vården och äldreboenden i Stockholm, Malmö och Göteborg. Detta med hjälp av bidrag från allmänheten och pengarna  går oavkortat till råvaror. Martin & Servera hjälper till med leveranser runtom i Sverige. Denna vecka, samt kommande veckor, levereras över 2000 måltider till äldreboenden.