Med start den 6 november finns Tareq Taylors färdiglagade rätter, Maten e klar, även hos MatHem.

Tareq Taylors Maten é klar hos MatHem

Med start den 6 november finns Tareq Taylors färdiglagade rätter, Maten é klar, även hos MatHem.

Tareq Taylors Maten é klar är mat, lagad från grunden av kockar. Färska grönsaker, färsk fisk och svenskt kött. Maten é klar är helt enkelt ren mat.

Vi är självklart mycket glada över att få vara med i MatHems uppskattade sortiment. Vi har redan från starten haft tankar på att även vara en onlineprodukt, säger Tareq Taylor, det är ett modernt och hållbart sätt att nå ut till medvetna konsumenter.

Maten é klar kommer att erbjuda kunderna på MatHem åtta olika rätter.

MatHems kunder har mycket höga kvalitetskrav, både på produkten och framställningen och efterfrågar tydligt både bra råvaror och hantverk. För oss speglar Maten é klar och Tareq Taylor allt detta, och det känns därför helt rätt i tiden att välkomna dessa fina produkter in i MatHems sortiment, säger Julia Lindberg, Chief Category Officer på MatHem

Tareq Taylor har under årens lopp blivit en av de mest uppskattade svenska kockarna och han arbetar ständigt för att så många som möjligt ska kunna äta vällagad god och ren mat.

Vår trovärdighet är kopplad till att Maten é klar ska tillagas från grunden i eget modernt kök och att alla moment i tillagningen utförs för hand av utbildade kockar, säger Tareq Taylor.

Råvarukvalitet och justa råvaror är andra viktiga hörnstenar, liksom självfallet den totala frånvaron av onaturliga tillsatser och konserveringsmedel.

Företaget startade 2018.

Maten é klar är även listad på ICA och ingår också i Convinis sortiment på 1500 arbetsplatser och kontor. Den serveras också på Snälltåget mellan Malmö och Stockholm.

Under coronapandemin har Maten é klar hittills skänkt 20 000 portioner till sjukhuspersonal och äldreboenden hela landet.

För ytterligare information:

VD Mats Bejmyr

mats@mateneklar.se

Tareq Taylor is one of Swedens most eminent chefs. Today he is running the restaurant Kockeriet in Malmö, Paul Taylor in Stockholm together with his chef-colleague Paul Svensson. Tareq has engaged in a topic close to his heart, to create better food for people through Maten é klar. Within his portfolio, he develops his own brand By Tareq Taylor, where Kitchenware by Tareq Taylor is one of the ventures. With his knowledge, humor and charisma  he has reached peoples hearts and sparked new life into the art of cooking.