Target Aid tecknar samarbetsavtal med Digitala Lagkassan

Tillsammans med Digitala Lagkassan fortsätter Target Aid att förenkla insamling till den svenska idrottsrörelsen genom ett nytt samarbete. Genom en integration mot Digitala Lagkassan och deras plattform kommer alla deras användare få tillgång till teknik och tjänster från Target Aid som möjliggör finansiering av egna projekt, kommunikation av värderingar och aktivering av befintliga sponsorskap med hjälp av ett socialt engagemang.

Digitala Lagkassan kommer att använda teknik och tjänster från Target Aid för att ytterligare stärka sitt erbjudande mot Sveriges Idrottsrörelse och skapa varumärkes byggande insatser till förmån för sporten med fokus på barn och ungdom.

Med ett ständigt växande behov av stöttning, inte minst med anledning av Covid -19 och dess efterföljande åtgärder för att minska smittspridningen, vilket i flera fall slagit hårt mot idrottsföreningar, är det viktigt att ge så många idrottsföreningar som möjligt chansen att använda Target Aid för att därigenom möjliggöra extern finansiell stöttning.

”Vi är mycket stolta över att knyta ännu ett viktigt partnerskap genom detta avtal med Digitala Lagkassan. Eftersom vi idag ser de positiva effekter som vi bidragit med till de idrottsföreningar som använder våra tjänster, är det också extra glädjande att ingå ett partnerskap med en i idrottssverige så starkt förankrad plattform som Digitala Lagkassan och därigenom nå än fler idrottsföreningar med vårt budskap – James Reason, VD Target Aid”

”Vi uppskattar och värdesätter verkligen att vi hittat Target Aid. Direkt i första mötet kände vi att vi har samma värdegrund och positionering för att hjälpa idrottsföreningar med deras utmaningar för att förenkla, digitalisera och göra det säkert med vår lösning. Vi har knutit flera strategiska avtal på kort tid och detta är ännu ett som dessutom bidrar till finansiering baserat på värderingar och aktivering av befintliga sponsorskap med hjälp av ett socialt engagemang. Vi ser verkligen framemot att tillsammans med Target Aid öka takten ännu mer för att uppmuntra digitala Idrottshjältar framöver - Stefan Thorberg, VD Digitala Lagkassan.”

Om Target Aid

Target Aid är en digital tjänst och plattform för företag, idrottsföreningar och hjälporganisationer att kommunicera ett socialt engagemang samt skapa egna ändamål och insamlingar. Vår tjänst erbjuder bland annat matchning och uppföljning av specifika ändamål och givare, uppföljning och mätning av effekt.

Med över 300 anslutna ändamål är vi idag en av Nordens största plattformar för impact relaterat innehåll.

Om Digitala Lagkassan

Digitala Lagkassan (DLK) är en digital tjänst och plattform för idrottsföreningar och deras lag. Syftet är att erbjuda en digital plattform som hanterar allt som har med transaktioner och bokföring att göra. Dessutom inbyggt med en massa smarta funktioner för att underlätta för såväl lagkassören som föreningens ekonomiansvariga. Enkelhet, hållbarhet och säkerhet är nyckelord. DLK expanderar snabbt i föreningssverige och samarbetar med organisationer både på nationell och regional nivå.

• impactprofil
  • digitalalagkassan
  • ungdom
  • idrott
  • target aid
  • csr
  • idrottsförening
  • charity
  • barn
  • insamling
  • fundraising
  • förening
  • plattform
  • välgörenhet
  • ungdomsidrott
  • föreningsprofil

Med över 300 ändamål är Target Aid idag en av Nordens största plattformar för impact relaterat innehåll.

James Reason

Presskontakt CEO +46735188551