Target Aid tecknar sponsor och partneravtal med Svenska Squashförbundet

Target Aid kommer, i nära samarbete med Svenska Squashförbundet, arbeta för att stärka förbundets och dess föreningars förmåga att finansiera sina projekt och aktiviteter, kommunicera värderingar och aktivera befintliga sponsorskap med hjälp av ett socialt engagemang.

Svenska Squashförbundet kommer att använda teknik och tjänster från Target Aid för att driva socialt engagemang, finansiella insamlingar och varumärkesbyggande insatser till förmån för sporten i Sverige, dess regionala distrikt, lokala föreningar och utövare.

Target Aid tillhandahåller plattform och teknik för kommande landslags aktiviteter, för att ytterligare stärka Svenska Squashförbundets relationer med befintliga företagssponsorer i sökandet efter en större impact för alla parter.

"Svenska Squashförbundet kan idag stolt presentera Target Aid som ny sponsor till förbundet men också som en ny samarbetspartner där vi inleder ett win-win-samarbete. Vi kommer lägga ut projekt vi har på Target Aid som kräver ny finansiering för att på så vis få in sponsorpengar. Vi kommer också via våra mediekanaler hjälpa till att marknadsföra Target Aid mot våra klubbar och distrikt. - Thomas Svensson, Ordförande, Svenska Squashförbundet

"Det är oerhört glädjande att som VD för Target Aid kunna konstatera att vi gör en faktisk skillnad för idrottsrörelsen i Sverige med fokus på barn och ungdom. Att ingå i ett sponsor och partnerskap med Svenska Squashförbundet känns som en naturlig utveckling för oss som bolag efter att bland annat ha initierat kampanjen "föridrotten" under föregående år. Min förhoppning är att vi nu når ut till ännu fler idrottsföreningar som ges möjlighet att arbeta med våra verktyg - James Reason, VD, Target Aid

Om Svenska Squashförbundet

Svenska Squashförbundet är den nationella organisationen för squash i Sverige. Organisationen grundades 1965 och har sitt huvudkontor i Malmö. Svenska Squashförbundet ska skapa förutsättningarna för att utöva, utveckla och uppleva squash i Sverige samt företräda sporten internationellt. Svensk Squash vill skapa ett idrottshem för motionärer, juniorer och elit samt nå världsklass på alla plan. Rent Spel, Trygghet, För alla och Glädje är kärnvärden i dess verksamhet.

Om Target Aid

Target Aid är en digital tjänst och plattform för företag, idrottsföreningar och idrottsförbund för att kommunicera ett socialt engagemang samt skapa egna ändamål och insamlingar. Vår tjänst erbjuder bland annat mätning och uppföljning av specifika ändamål, matchning av ändamål/givare samt koppling till specifika FN mål och kategorier. Med över 300 hjälporganisationer är vi idag en av Nordens största plattformar för impact relaterat innehåll.

• csr
  • idrott
  • barn
  • insamling
  • förening
  • plattform
  • charity
  • target aid
  • impactprofil
  • föreningsprofil

Med över 300 ändamål är Target Aid idag en av Nordens största plattformar för impact relaterat innehåll.

James Reason

Presskontakt CEO +46735188551